روند رو به رشد بیت کوین

به گزارش جهان صنعت نیوز:  قیمت بیت کوین  در نیویورک با ۵.۳ درصد رشد دیروز به ۱۲ هزار و ۴۷۳ دلار رسید، که بالاترین قیمت آن از جولای ۲۰۱۹ تا کنون است. رمزارزهایی مانند لایتکوین و مونرو نیز شاهد افزایش قیمت بودند و شاخص اقیانوس رمزارزی بلومبرگ به بالاترین مقدار خود از ژوئن ۲۰۱۹ رسید. البته مونرو به دلیل این که رمزارز پیگیر گریز است با مخالفت های شدید دولت ها مواجه است.

با وجود رویداد هاوینگ، بیت‌کوین بیشتر فصل تابستان را به صورت خنثی عمل کرد و قیمت آن در حول یک رنج قیمتی بالا و پایین می‌شد، با اوج گرفتن بازار بورس و بالارفتن شاخص S&P500 تا نزدیک رکوردی تازه بار دیگر قدرت گرفت. برخی تحلیلگران رمزارزها عقیده دارند که بیت کوین درکنار دارایی‌های دیگری همچون طلا به به عنوان عامل بازدارنده تورم عمل می‌کنند.

بزرگان وال‌استریت توجه ویژه‌ای به این رمزارز نشان داده‌اند. این گفته پائول تئودور جونز، سرمایه‌گذار بزرگ در خصوص اینکه در دورانی که بانک مرکزی در حال چاپ اسکانس است، او مشغول خرید بیت‌کوین است، باعث ایجاد موجی در نمودار قیمت بیت کوین شد و مایکل نوواگراتز، بنیان‌گذار هلدینگ دیجیتال گلکسی نیز هفته پیش به تلویزیون بلومبرگ اعلام کرد که ۲۵ درصد از دارایی او با رمزارزها در هم آمیخته است.

عبور قیمت بیتکوین از ۱۲ هزاردلار این رمزارز را به یکی از بهترین رمزارزهای امسال تبدیل کرده است. این رمزارز از اواخر دسامبر تا به الان بیش از ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته و نسبت به اواسط مارس صد درصد قیمت آن افزایش یافته است، یعنی دوره‌ای که قیمت بیت‌کوین برای مدت کوتاهی به کمتر از ۴ هزار دلار رسید. با این حال افزایش قیمت فعلی بازهم حدود ۴۰ درصد از رکورد بیت‌کوین یعنی ۲۰ هزار دلاری که در دسامبر ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم پایین‌تر است. بررسی شاخص‌های تکنیکال بیت‌کوین نشان می‌دهد که احتمال افزایش قیمت در روزهای آتی این معروف‌ترین رمزارز جهان همچنان وجود خواهد داشت.

نیکولاس پلکانوس،  مدیر معاملاتی NEM گفت: بهترین مثال برای شرایط امروز همان بحران عظیم سال ۲۰۰۸ است. پس از پایان این بحران و سال‌های بعدی آن، قیمت طلا بیش از دو برابر شد و هماهنگ با افزایش تورم قیمت آن نیز بالا رفت؛ همین امر پس‌زمینه بیتکوین از نگاه اقتصاد کلان است و باعث جذابیت آن برای سرمایه گذاران می‌شود.

بیت کوین به ۲۰ هزار دلار هم می رسد

کارشناسان پیش از این نیز پیش بینی کرده بودند که قیمت بیت کوین به ۱۲ هزار دلار می رسد. اکنون میرسهیل نیکزاد، عضو انجمن بلاکچین ایران بر این باور است که بیت کوین در مرحله بعدی به ۱۴ هزار دلار و سپس به ۲۰ هزار دلار می رسد.

او به «جهان صنعت نیوز» گفت: اگر قصد سرمایه گذاری دارید بهترین اقدام ممکن در شرایط فعلی خرید بیت کوین است. این امر از دو جهت سودآور است، نخست این که قیمت بیت کوین حداقل تا ۸ هزار دلار دیگر رشد خواهد داشت. دوم این که قیمت دلار نیز در ایران رو به افزایش است و سرمایه گذاری و پس انداز دلاری بهترین اقدام ممکن به شمار می رود.

نیکزاد افزود: اگر کسی از من بپرسد استخراج رمزارز بهتر است یا خرید بیت کوین، من قطعا به او خرید بیت کوین را پیشنهاد می کنم. با این کار نه تنها ارزش پولتان حفظ می شود بلکه چندبرابر نیز خواهد شد.

البته به گفته او بازار رمزارزها همواره با نوسانات شدیدی همراه است به طوری که نوسانات و ریزش های بورس در مقابل آن هیچ است. با این همه این روزها خرید بیت کوین پیشنهاد خوبی برای سرمایه گذاری است.

اگر تصور می کنید که باید یک بیت کوین کامل بخرید در اشتباهید. شما می توانید به میزان پولتان بیت کوین خریداری کنید و اجباری نیست که لزوما یک بیت کوین یا نیمی از آن را بخرید؛ به عنوان مثال فرض کنید قیمت بیت کوین الان ۱۰۰ میلیون تومان است و شما می خواهید ۱۰۰ هزار تومان خرید کنید. برای بدست آوردن میزان بیت کوینی که می توانید بخرید باید مبلغ خرید را تقسیم بر مبلغ بیت کوین کنید. به عبارتی شما با این مبلغ می توانید ۰.۰۰۱۰۰۰۰۰ بیت کوین بخرید.

اگر قیمت هر بیت کوین ۱۰۰ میلیون تومان باشد قیمت هر ساتوشی ۱ تومان (۱۰ ریال) است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 131178
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا