تعیین سرپرست دوباره وزارت صمت تنها به اذن رهبری میسر است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  غلامرضا منتظری ، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم در گفت وگو با «جهان صنعت نیوز» بااشاره به رای نیاوردن وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از مجلس در هفته ای که گذشت و اینکه مهلت قانونی اداره این وزارت خانه با سرپرست به اتمام رسیده است، گفت: رئیس جمهوری طبق قانون باید در زمان مقرر وزیر پیشنهادی بعدی را معرفی کند.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: طبق قانون آقای رییس جمهور حداکثر سه ماه می‌توانند برای وزارت خانه ای که وزیر ندارد، سرپرست تعیین کنند و اکنون سه ماه گذشته است و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با سرپرست اداره می شود که این کار قانونی نیست.

او تصریح کرد: پس از اینکه آقای مدرس خیابانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت موفق نشد از مجلس رای اعتماد بگیرد و مهلت اداره این وزارتخانه با سرپرست به اتمام رسیده است، ولی رئیس جمهوری دوباره برای این وزارتخانه سرپرست تعیین کرده است، در حالی که طبق قانون و تذکر امروز همکارانم درصحن، رئیس جمهور باید برای تعیین دوباره سرپرست از رهبری اجاره بگیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد: رئیس مجلس در پاسخ به تذکر همکارانم گفتند تاکنون مجلس در جریان اذن رهبری برای تعیین دوباره سرپرست وزارت صمت قرار نگرفته است و تاکید کرد که باید در این زمینه شفاف‌ سازی شود.

منتظری یادآور شد: تذکر همکارانم در صحن به این منظور بود که معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت باید به موقع انجام شود و در این شرایط خاص کرونایی که بسیاری از مشکلات اقتصادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت گره خورده است، رئیس جمهوری در انتخاب گزینه وزارت صمت باید بررسی و دقت بیشتری داشته باشد تا اتفاقات گذشته تکرار نشود و مجلس بتواند به فرد مورد نظر برای این وزارت خانه مهم با این حجم از مسئولیت اعتماد کند.

این نماینده دور یازدهم مجلس در پایان افزود: با توجه به تذکرات داده شده در مجلس، امیدواریم زودتر رئیس جمهوری وضعیت این وزارتخانه مهم را تعیین تکلیف کند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسیصنعت و معدن
شناسه : 131272
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا