کاهش تولید انواع سواری و کمباین

جهان صنعت نیوز| با وجود اینکه سال جاری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است اما نگاهی به وضعیت تولید برخی محصولات منتخب صنعتی نشان می دهد که میزان تولید در بهار امسال از میزان تولید در سال ۱۳۹۷ کمتر بوده است.

موضوعی تامل برانگیز که نشان می دهد تولید برخی کالاها اگرچه باید در سال جاری افزایش پیدا کند اما نسبت به دو سال گذشته با کاهش روبرو شده است که از جمله دلایل آن می توان به مشکلاتی که در حوزه تامین مواد اولیه و مسائل ارزی وجود دارد اشاره کرد.

وضعیت تولید محصولات منتخب صنعتی

با وجود رشد تولید برخی کالاهای صنعتی در بهار ۱۳۹۹ نسبت به فصل مشابه ۱۳۹۸، مقدار تولید تعدادی از آنها همچنان از تولید بهار ۱۳۹۷ کمتر بوده است. این کالاها به رنگ قرمز در نمودار مشخص شده اند:

 

 

  • الیاف اکریلیک: مقدار تولید آن در بهار ۱۳۹۹ نسبت به بهار ۱۳۹۸ دوبرابر شده و به ۱.۶ هزار تن رسیده؛ اما میزان تولید آن از مقدار تولید سه ماهه ۱۳۹۷ (۱.۷۱ هزار تن) کمتر بوده است.

    پودرشوینده: در سه ماهه نخست ۱۳۹۹ حدود ۱۵۲ هزار تن تولید شده که با وجود افزایش حدود ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، از مقدار تولید طی بهار ۱۳۹۷ (۱۵۹.۴ هزار تن) کمتر بوده است.

    انواع سواری: در بهار ۱۳۹۹، حدود ۱۰۹ هزار دستگاه نسبت به سه ماهه اول ۱۳۹۷ کمتر تولید شده است.

    کمباین: کاهش ۴۹ دستگاهی تولید در سه ماهه ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷

    روغن صنعتی و موتور تصفیه اول: با وجود رشد ۳ درصدی تولید در بهار ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه ۱۳۹۸، مقدار تولید در مقایسه با بهار ۱۳۹۷ حدود ۱۹ هزار تن کمتر بوده است.

    دوده: مقدار تولید در بهار ۱۳۹۹ نسبت به فصل نخست ۱۳۹۸ تغییری نداشته اما نسبت به بهار ۱۳۹۷ حدود ۲ هزار تن کمتر شده است.

وضعیت تولید محصولات منتخب معدنی

در میان محصولات منتخب معدنی، تولید شمش آلومینوم بیشترین رشد را در سه ماهه ۱۳۹۹ نسبت به سه ماهه ۱۳۹۸ از آن خود کرده است.

میزان تولید شمش آلومینیوم در سه ماهه ۱۳۹۹ نسبت به سه ماهه ۱۳۹۸ حدود ۳۰ هزار تن و نسبت به سه ماهه ۱۳۹۷ حدود ۲.۳ هزار تن بیشتر شده است.

 تولید سیمان در سه ماهه ۱۳۹۹ نسبت به سه ماهه ۱۳۹۸ حدود ۱.۵ میلیون تن افزایش و نسبت به سه ماهه ۱۳۹۷ نیز حدود ۲.۸ میلیون تن افزایش یافته است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهخواندنیصنعت و معدن
شناسه : 132193
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا