انتشار ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی در سال ۹۸

به گزارش جهان صنعت نیوز:  قسمت اول عملکرد یک ساله معاونت نظارت مالی و خزانه داری این وزارتخانه را منتشر شد.

در این گزارش ضمن تشریح اهم سیاست‌ها، برنامه‌های عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری این وزارتخانه، آمده است: در طول سال ۱۳۹۸، معادل ۱۳۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت از طریق صدور اوراق تسویه نوع اول و دوم صورت گرفته است. همچنین، تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت به مبلغ ۲۸ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، بر اساس مصوبات هیئت وزیران بخش دیگری از عملکرد معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور طی سال ۱۳۹۸ بوده است.

هوشمند سازی عملیات مالی دولت از دیگر وظایف این معاونت ذکر شده است که اقداماتی مانند اجرای کامل سامانه تخصیص اعتبارات (سناب)، سامانه جامع حسابداری خزانه، سامانه درخواست وجه الکترونیکی، سامانه مدیریت حساب‌های بانکی و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت به صورت مستقیم و هم‌زمان به عنوان مصادیق اجرایی آن معرفی شده است.

این گزارش تصریح دارد: خزانه‌داری کل کشور، حقوق و مزایای مستمر حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی دولت را از طریق سیستم پایای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم و هم‌زمان پرداخت می‌کند.

 شناسایی اموال غیرمنقول دولت با ایجاد سامانه جامع اطلاعات دستگاه‌های اجرایی (سادا) از دیگر اقدامات ذکر شده است، همچنین در این گزارش از صدور تعداد ۹۰۷ فقره گواهی برای تثبیت مالکیت اموال غیرمنقول دولت طی یک سال منتهی به پایان مرداد ۱۳۹۹ و شناسایی و ثبت تعداد ۷.۵ میلیون قلم، اموال منقول با اجرای نظام نوین اموال منقول غیرمصرفی و شیوه‌نامه شناسایی اموال دولت توسط معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور در حد فاصل مرداد ۱۳۹۸ لغایت مرداد ۱۳۹۹ توسط خبر داده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 132529
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا