حفظ سطح تولید میدان‌های مشترک ایران در خلیج فارس در اوج تحریم‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «علیرضا سلمان‌زاده»  در تشریح عملکرد شرکت نفت فلات قاره ایران به مناسبت هفته دولت، گفت: با وجود تحریم، متولیان و کارکنان بخش دریایی صنعت نفت در تلاش بوده‌اند پرچم پرافتخار کشورمان را بر فراز خلیج فارس به اهتزاز درآورند و با تولید از میدان‌های نفتی و گازی به‌ویژه میدان‌های مشترک، از این ثروت خدادادی صیانت کنند که نمود بارز این تلاش‌ها، حفظ سطح تولید در میدان‌های این شرکت در دو سال گذشته بوده است.

وی افزود: شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان متولی بهره‌برداری از میدان‌های نفتی ایران در خلیج فارس امروزه افزون بر سهمی که در تولید نفت کشور دارد، در خط مقدم و پیشانی صنعت نفت در منطقه راهبردی خلیج فارس عمل می‌کند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه خوشبختانه در سال ۹۸ و چندماه اخیر در سال ٩٩ با وجود همه دشواری‌ها و محدودیت‌ها، اقدام‌های ارزشمندی در جهت حفظ تولید نفت میدان‌های مشترک، تعمیرات اساسی تأسیسات، اقدامات منجر به صرفه‌جویی براساس خلاقیت‌های مناطق عملیاتی و پیشبرد پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای انجام شده است، ادامه داد: با تلاش همه کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران به‌ویژه همکاران بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل در سال ۱۳۹۸ نرخ حوادث آماری در این سال نسبت به سال پیش از آن کاهش چشمگیری داشت و رکورد ۱۶ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه فوت در عملکرد شرکتی و پیمانکاران در این سال به ثبت رسید. همچنین ارتقای ایمنی مناطق عملیاتی و سکوهای دریایی و برگزاری مانورهای آمادگی و مقابله در شرایط اضطراری از اقدام‌های انجام‌شده در این حوزه است.

نصب و نوسازی سکوهای دریایی

سلمان‌زاده در مورد مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت در یک سال گذشته، به نصب سکوی S۱ میدان سلمان، نوسازی و تحویل موقت سکوی نصر ۲، ادامه نوسازی سکوهای نصر ۳ و نصر ۱ به‌صورت هم‌زمان و عملیات اجرایی بازسازی چهار سکوی تیپ K میدان درود در بخش‌های سازه، لوله‌کشی و رنگ‌آمیزی روی آب و زیر آب اشاره کرد.

وی گفت: در ماه‌های اخیر قراردادهای جدید مطالعات مخازن نهایی شده و در زمینه تولید بار اول و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های خوبی برداشته شده است. در خصوص قراردادهای نگهداشت و افزایش توان تولید نیز قراردادهای فاز اول تعیین تکلیف شده و برای فاز دوم در مرحله اخذ مجوز از شورای اقتصاد قرار داریم، همچنین اصلاح ساختار بخشی از سمت‌های سکوهای دریایی و مدیریت ستادی نیز نهایی و ابلاغ شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 132637
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا