بهرەبرداری از فاز ۲ طلای ساری گونی قروە با دستور رئیس جمهور

به گزارش جهان صنعت نیوز:  معدن طلای ساری گونی قروه که با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلار آغاز شده بود در فاز دوم توسعه با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به ظرفیت تولید چهار و نیم تن طلا و دو هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نقره و اشتغالزایی هزار و ۲۳۰ نفر دست یافت.

استاندار کردستان در این مراسم طلای ساری گونی را نمونه موفق سرمایه گذاری خارجی در کردستان دانست و اظهار کرد: این شرکت در فاز دوم توسعه خود برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با ارائه گزارشی به رئیس جمهور از تعریف ۴۰ پروژه و اتمام آن تا پایان دولت دوازدهم به ارزش پنج هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف عمرانی و آب، کشاورزی و زیرساخت ها خبر داد و افزود: در هفته دولت امسال نیز ۷۰۶ پروژه به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و۴۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مرادنیا ابراز امیدواری کرد؛ با به سرانجام رسیدن پروژه های تعریف شده، کردستان بتواند در برخی از شاخص ها به میانگین کشوری برسد.

وی به ظرفیت های معدنی کردستان نیز اشاره کرد و از رئیس جمهور درخواست کرد تا یک برنامه جامع توسعه معدنی برای استان تعریف شود.

در این مراسم رئیس جمهور نیز ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح فاز دوم طلای قروه در سال جهش تولید تلاش های دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مقابله با ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: کردستان و خوزستان دو استان بسیار موفق کشور در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا بودند که جای تشکر دارد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 132736
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا