رشد سهام خودرو به لطف تورم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علی حیدری – کارشناس بازار سرمایه- در این باره می گوید: با توجه به اینکه در حال حاضر بازار سرمایه تشنه و نیازمند سهم و ایده جدید است عرضه خودرو در بورس کالا در مراحل اولیه می تواند جذاب بوده و با استقبال مواجه شود اما بعدها به خاطره تبدیل خواهد شد و از بین خواهد رفت!

علی حیدری درباره ایده عرضه خودرو در بورس کالا اظهار می کند: حالا که هر کالایی را دارند وارد بورس کالا می کنند پس به نظر من خودرو هم می تواند وارد بورس کالا شود، مورد استقبال هم قرار می گیرد اما نه به این خاطر خوب است بلکه به این دلیل که چیزی در بورس وجود ندارد که قابل عرضه و عیان باشد. او می افزاید: اما بعدها مانند بقیه موارد خاطره می شود و از بین خواهد رفت! این تحلیلگر بازار سرمایه تاکید می کند: صادقانه باید بگویم همین الآن هم سهام خودرویی فاجعه است؛ صورت های مالی گروه خودرویی بی نهایت دستکاری شده است. حیدری ادامه می دهد: این صورت ها به لطف زمین و اموال شرکت های خودروسازی دارد رشد می کند؛ مثلا ایران خودرو به لطف زمینش است که دارد رشد می کند نه به لطف تکنولوژی یا ایده پردازی و خلاقیت وتولید که حتی به اندازه یک شیفت کاری خود هم نمی تواند تولید کند؛ سایپا هم وضع بدتری دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال جهان صنعت نیوز که آیا عرضه خودرو در بورس کالا تاثیری در ارزش سهام گروه های خودرویی در بازار سهام هم خواهد داشت تصریح می کند: در حال حاضر هم ما در بازارهای سهام و خرید و فروش خودرو و همچنین در مرحله تولید این کالا با ابهامات بسیار عجیبی مواجه هستیم.

حیدری اظهار می کند: همان گونه که گفتم، سهام گروه های خودروسازی در واقع به لطف تورمی که در جامعه موجود است رشد می کند؛ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بزرگترین رقیب گروه صنعتی خودروسازی است و مانع پیشرفت این صنعت خواهد بود. او می افزاید: در همین زمان مدیران منصوب شده ای داریم که حاضر به از دست دادن میز مدیریت خود نیستند و ایده های عجیب و غریبی را در صنعت خودروسازی پیاده می کنند. شفاف می گویم که در این صنعت با تمامی این مشکلاتی که  دارد در حال حاضر هیچ نکته مثبتی دیده نمی شود.

حیدری تاکید می کند: اما در همین حال گروه ها، نهادها و و شبه دولتی ها آماده اند تا صنعت خودروسازی را به چنگ آورند؛ با توجه به هنرنمایی هایی که در بخش های دیگر انجام داده اند فکر می کنند این صنعت را هم می شود به راحتی آباد کرد و پرورش داد و به حیطه بین المللی رساند. حیدری ادامه می دهد: اگر دیدگاه های بخش دولتی ،سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مدیران حاضر را در کنار ابهاماتی که در صورت های مالی صنایع خودروسازی به وضوح قابل مشاهده است و حتی نیازی به کنکاش ندارد قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که حال و روز صنعت خودرو نه تنها خوش نیست بلکه فاجعه است و تنها به لطف تورم موجود سهام این صنعت در بازار سرمایه هم رشد می کند.

وی تصریح می کند: حتی با دیدگاه خوشبینانه که این صنعت رشد کند اما تنها راه نجات صنعت خودروسازی در شرایط فعلی این است که با این فاجعه ای که وجود دارد کلا این صنعت تعطیل شود؛ این سودمندتر خواهد بود! این کارشناس بازار سرمایه در توضیح اینکه با این حال چرا مردم دارند هر چه که در بازار سرمایه موجود است را می خرند بیان می کند: به دلیل این است که از ذوب شدن سرمایه هایشان جلوگیری کنند. برخی از مدیران هم می بینند که هر چه وارد بورس شود مردم می خرند و استفاده می کنند دچار توهم شده اند و لطف می کنند با نام های مختلف بورس مسکن و خودرو و انواع و اقسام هر کالایی که موجود است وارد می کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 133280
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا