برنامه دستیابی به رشد ۱۰۰ درصدی در سال جهش تولید

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ضمانت‌های ریالی صادره در پنج ماهه امسال ( فروردین لغالیت مرداد) نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۱۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

عملکرد ۱۲ ماهه سال گذشته در زمینه صدور ضمانت نامه‌های ریالی رقم ۱۹ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال را نشان داد که نسبت به رقم ۱۲ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال در ۱۲ ماهه ۹۷ رشد ۵۷ درصدی داشت.

همچنین پرداخت‌های ریالی این بانک در دوره پنج ماهه امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ افزایش ۱۰۴ درصدی دارد.ضمن اینکه در ۱۲ ماهه پارسال پرداخت های ریالی به رقم ۱۴۶ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به ۸۷ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال عملکرد سال ۹۷ رشد ۶۸ درصدی دارد.

برابر جداول مربوطه در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در دوره پنج ماهه امسال، بانک صنعت و معدن رشد ۷۸ درصدی ثبت شد و در مدت ۱۲ ماهه سال گذشته نیز در این زمینه رقم ۲۷ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال بدست آمد که در مقایسه با رقم ۱۶ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال سال ۹۷ رشد ۶۷ درصدی را نشان می دهد.

بانک صنعت و معدن در پنج ماهه ابتدایی امسال با رشد ۹۶ درصدی وصولی ریالی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ روبرو شد، براین اساس ۱۲ ماهه پارسال وصولی ریالی این بانک به رقم ۱۰۷ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال رسید و نسبت به مدت مشابه سال ماقبل که رقم ۶۸ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بود، افزایش ۵۷ درصدی را ثبت کرد.

قراردادها در دوره فروردین لغایت مرداد ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۵ درصدی برخوردار شد و در عین حال قرار دادهای ریالی در مدت ۱۲ ماهه ۹۸ بالغ بر ۱۸۸ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال بود و در مقایسه با ۷۴ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال عملکرد سال ۹۷ رشد ۱۵۴ درصدی داشت.

همچنین بانک یاد شده در زمینه مصوبات در دوره پنج ماهه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۱ درصدی را تحقق بخشید و در مدت ۱۲ ماهه ۹۸ مصوبات به رقم ۲۰۸ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال رسید و در مقایسه با رقم ۱۱۳ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال عملکرد سال ۹۷ افزایش ۸۳ درصدی را بدست آورد. 

براساس جداول مورد بررسی در پنج ماهه امسال مانده سپرده های چهارگانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۵ درصدی داشت.مانده سپرده های چهارگانه در ۱۲ ماهه ۹۸ به رقم ۶۸ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال رسید و در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۷ که رقم ۴۷ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال بود، افزایش ۴۳ درصدی را نشان می دهد.  

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 134047
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا