تولید نفت اوپک پلاس افزایش یافت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بررسی‌ها نشان داد آغاز بهبود اقتصاد جهانی و تقاضای نفت پس از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا سبب تسهیل کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس شد و تولید نفت اوپک در ماه اوت حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

این بررسی نشان داد که ۱۳ عضو اوپک در ماه اوت به‌طور میانگین ۲۴ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده‌اند، یعنی تولید این سازمان نسبت به ماه ژوئیه ۹۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و نسبت به پایین‌ترین سطح تولید سه دهه گذشته در ماه ژوئن افزایش بیشتری داشته است.

کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار کرونا و کاهش عرضه ائتلاف اوپک پلاس به بهبود قیمت نفت کمک کرد و قیمت نفت از پایین‌ترین سطح آن در ۲۱ سال اخیر یعنی ۱۶ دلار برای هر بشکه بهبود یافت و به ۴۶ دلار برای هر بشکه رسید. با وجود این، افزایش نگرانی از موج دوم ویروس کرونا افزایش قیمت را محدود کرده و سبب افزایش توجه به اوپک شده است.

یکی از نمایندگان اوپک گفت: اکنون ما در شرایط بهتری هستیم، اما بهبودی کامل هنوز حاصل نشده است.

وی افزود: باید به نظارت دقیق بر شرایط بازار و ویروس کرونا ادامه دهیم.

پس از آنکه ویروس کرونا سبب تضعیف یک‌سوم تقاضای نفت شد، کشورهای عضو اوپک پلاس تصمیم گرفتند از ابتدای ماه مه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز، معادل ۱۰ درصد عرضه جهانی، از تولید نفت خود بکاهند. قرار شد این کاهش تولید از ابتدای ماه اوت به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تسهیل شود که سهم اوپک از این کاهش تولید ۴ میلیون ۸۶۸ هزار بشکه در روز است.

سطح پایبندی کشورهای اوپک به این توافق در ماه اوت ۹۹ درصد و در ماه ژوئیه ۹۵ درصد بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 134167
لینک کوتاه :