ضرورت اتصال ایستگاه‌های دفع زباله به شبکه فاضلاب

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محسن هاشمی» در مراسم امضای تفامنامه شهرداری تهران و وزارت نیرو در محل این وزارتخانه افزود: شیرآبه‌ زباله تهران می‌تواند منابع آبی تهران را آلوده کند، بنابراین  اگر ایستگاه‌های جمع‌آوری زباله به شبکه فاضلاب متصل شوند، با این کار از آلودگی آب شهر تهران جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون در شهر تهران ۱۰ مرکز جمع‌آوری زباله وجود دارد که شیرابه فراوانی نیز دارند و هنوز این شیرابه به شبکه فاضلاب متصل نشده و امید است در آینده‌ای نزدیک امکان ورود مستقیم این شیرآبه‌ها به شبکه فاضلاب فراهم شود.

رئیس شورای شهر اسلامی تهران وزارت نیرو را وزارتخانه ای موفق توصیف کرد که گام های بزرگی در بخش آب و برق برداشته است.

هاشمی افزود: وجود ۶۰ هزار مگاوات ظرفیت عملی تولید برق و ظرفیت بالای ذخیره آب در سدهای کشور ما را در رده کشورهای پیشرو و پیشرفته جهان در زیرساخت‌های آبی و برق قرار داده است.

وی با اشاره به تفامنامه امضا شده، گفت: وضعیت فعلی استفاده از پساب در تهران ۴۵۰ میلیون مترمکعب است که باید طبق تفاهم نامه موجود به ۷۸۰ میلیون مترمکعب برسد که فاصله این دو رقم باید از محل ساخت تصفیه خانه های جدید تامین شود.

رئیس شورای شهر اسلامی تهران خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که وجود دارد این است که اغلب تصفیه خانه ها در جنوب تهران است و امکان استفاده از پساب تولیدی در مرکز و شمال شهر تهران کمتر است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری تهران این آمادگی را دارند که در زمینه صدور مجوزهای لازم برای احداث تصفیه خانه ها و تسریع در اجرا و ساخت و ساز با وزارت نیرو همکاری لازم را داشته باشند.

هاشمی  گفت: استفاده از پساب در شهر تهران برنامه مثبتی است که دنبال می‌شود و نگرانی در اجرای ساخت تصفیه خانه‌هایی است که هنوز ساخته نشده است.

رییس شورای شهرتهران ادامه داد: درخواست شورای شهر و شهرداری این بوده که تصفیه خانه‌ها هرچه سریع‌تر ساخته شده و پساب در اختیار قرار گیرد تا از آب چاه‌ها استفاده نشود.

وی افزود: هم اکنون اکثر تصفیه خانه‌ها در جنوب تهران قرار دارد که باید در مرکز و شمال تهران نیز اجرای تصفیه خانه عملیاتی شود تا بتوان از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 134232
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا