می‌خواهیم اولین باشیم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  امید حسام ، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه تهران در رشته کنترل ابزار دقیق و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برق از دانشگاه بین‌المللی قزوین است. او و همکارانش در شرکت «آدیش آذرمهر» روی سیستم‌های ایمنی ساختمان فعالیت می‌کنند و توانستند در مدت زمانی اندک به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

از چه سالی در زمینه ایمنی ساختمان فعالیت می‌کنید؟

ما از سال ۱۳۹۱ شروع به کار کردیم. زمینه ورودی ما برای کار، بحث تحقیقات بود. ابتدا در مورد ساخت سیستم‌های آتش‌نشانی فعالیت می‌کردیم. آن‌ سال‌ها سرمایه‌گذار ما شرکت دانش کاوان متین بود. اما بعد از مدتی به موانعی برخوردیم و تصمیم گرفتیم مستقلا کار کنیم.

چرا به سیستم‌های ایمنی ساختمان و اطفای حریق علاقه‌مند شدید؟

ما در بین دوستانمان کسانی را داشتیم که آتش‌نشان بودند. آنها از ضوابط و مولفه‌های جدید ایمنی ساختمان‌ها سخن می‌گفتند و شرکت‌هایی که در این زمینه در حال تاسیس بودند. ما هم به دلیل سبقه تحصیلی می‌توانستیم در این زمینه ورود کنیم. به همین خاطر پروسه ثبت برند و شرکت را آغاز کردیم.

از چه سالی به طور رسمی شرکت را ثبت کردید؟

ما در سال ۱۳۹۵ شرکت «آدیش آذرمهر» را به طور رسمی تاسیس و ثبت کردیم. در سال ۱۳۹۶ نیز پروسه‌های گزینش سازمان آتش‌نشانی و اتحادیه ایمنی را گذراندیم و از آن سال در کلیه امور مربوط به سیستم‌های ایمنی و طراحی و نظارت و اخذ تاییدیه، مجری و ناظر سیستم‌های اعلام حریق و آتش‌نشانی، مدیریت دود و تهویه پارکینگ، پوشش‌های مقاومت در برابر آتش و… را انجام می‌دهیم.همچنین ما برای شرکت‌های خصوصی، نیمه‌خصوصی و دولتی، نیروی انسانی آتش‌نشان آموزش می‌دهیم.

برنامه آینده شرکت چیست؟

ما همواره سعی داشتیم بر مبنای علم و دانش روز حرکت کنیم. بحث ایمنی فناوری نوپاست که هر سال دچار تغییرات عمده‌ای می‌شود. از این رو ما باید همواره چه به لحاظ نرم‌افزاری و چه به لحاظ سخت‌افزاری به روز باشیم. به همین خاطر چندین و چند دوره خارجی را گذراندیم. همچنین دوره‌های مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی را هم طی کردیم.

مبنا این است که تا سال ۱۴۰۴ ایمنی ساختمان حرف اول را در مبحث ساخت‌و‌‌ساز بزند. ما امیدواریم در آن سال به عنوان شرکت اول این حوزه فعالیت داشته باشیم.

به همین خاطر در بحث تبلیغات و برندینگ با شرکت‌هایی در سطح بین‌المللی وارد گفت‌و‌گو و اخذ قرارداد شدیم. ما می‌خواهیم بازار هدف خود را گسترش دهیم و نیم نگاهی به کشورهای خلیج فارس، مثل امارات و عمان داریم. کشور ترکیه هم هدف دیگر شرکت ما است. کشورهایی که ضوابط ساخت‌و‌‌ساز ایمنی در آنها به ایران نزدیک است.

از طرف دیگر سعی داریم اولین تولیدکننده پمپ آتش‌نشانی ایرانی را نیز تولید کنیم. محصولی که موجب کاهش خروج ارز از کشور خواهد شد.

همچنین ما اولین شرکتی هستیم که در زمینه ایمنی مشاوره رایگان و همچنین مشاوره آنلاین داریم.

مهم‌ترین چالش پیش‌روی شما چیست؟

از سال ۱۳۹۰ تا به امروز همه ضوابط ایمنی ساختمان تغییر کرده است. همان‌طور که گفتم بحث ایمنی و فناوری‌های این حوزه، بحثی جدید است به همین خاطر ممکن است سال به سال همه چیز تغییر کند. به همین خاطر ما باید به طور مداوم با منابع بین‌المللی در ارتباط باشیم. در بحث تهویه‌ها، کنترل دود، سیستم اطفای حریق، شبیه‌سازی آتش‌سوزی و نرم‌افزارهای مرتبط با آن، بحث سیستم‌های بهینه اطفای حریق و… از جمله مواردی است که روزانه در حال تغییر است.

تازه‌ترین فعالیت شرکت شما چیست؟

ما امروز برای اولین بار در تاریخ مجموعه‌های تبلیغاتی در حال ساخت کاتالوگی سخنگو هستیم که به چهار زبان زنده دنیا قابلیت ارائه دارد. در حوزه محصولات هم در سه زیرشاخه خدمات، ایمنی و محصولات در حال کار هستیم. از طرف دیگر برای راه‌اندازی نمایندگی‌های فروش در سراسر کشور نیز در حال فعالیت هستیم.

و سخن آخر

از این فرصت استفاده می‌کنم تا از اعضای محترم شورای شهر تهران تشکر کنم. همان‌طور که می‌دانید بحث نظارت بر معماری و توسعه فضای شهری بر‌عهده شورای شهر است. همینطور از جناب آقای حناچی، شهردار تهران و مهندس داوری، مدیرعامل محترم سازمان آتش‌نشانی هم کمال تشکر را دارم.
در این مدت مهندس قدیری، معاونت پیشگری و حفاظت از حریق بسیار کمک حال ما بودند و در آخر نیز از مدیرعامل شرکت «آدیش آذرمهر» آقای دکتر مجید زمانی نیز تشکر ویژه دارم.

اخبار برگزیده

شناسه : 134840
لینک کوتاه :