همکاری سایپا با نیروی هوایی ارتش برای ساخت قطعات خودرو

به گزارش جهان صنعت نیوز: “معصوم نجفیان” در جریان بازدید معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد فرماندهی نهاجا از سایپا افزود: مهمترین دغدغه صنعت خودرو، دستیابی به خودکفایی در قطعات الکترونیکی و مکانیکی مربوطه است که به طور قطع با همکاری نیروی هوایی ارتش این مهم محقق خواهد شد.

رئیس هیات مدیره سایپا تاکید کرد: امضای پیش نویس تفاهم نامه همکاری با نیروی هوایی ارتش قطعا یک پشتوانه بزرگ برای فعالان صنعت خودرو خواهد بود.

هم‌افزایی نظامی‌ها و خودروسازان

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش نیز در این بازدید، با بیان اینکه صنعت خودرو با همکاری حوزه نظامی به دنبال هم افزایی است، خاطرنشان کرد: خودروسازان و بخش های نظامی و دفاعی ظرفیت های زیادی دارند که با همکاری مشترک و افزایش تعاملات می توانند ضمن استفاده از ظرفیت ها، نیازهای یکدیگر را رفع کنند.

امیر سرتیپ دوم خلبان “هادیان”، با بیان اینکه ستاد نیروی هوایی ارتش بخش های متعددی دارد که می تواند به بخش صنعت خدمات و امکانات بدهد، گفت: به غیر از توان دانشگاهی و مهندسی، ما توانسته ایم در صنعت هواپیمایی که پیچیدگی های خاصی دارد ورود تخصصی داشته باشیم، بسیاری از هواپیماها که به دلیل تحریم های ظالمانه زمین گیر شده بود توسط مهندسان ما دوباره به پرواز درآمد.

رئیس ستاد فرماندهی نیرو هوایی ارتش ادامه داد: امروز نیروهای مسلح نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته و دستاوردهای خوبی در بخش های تجهیزات به دست آمده است که می توان بخشی از این دستاوردها را برای توسعه صنعت خودرو استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و همکاری های مشترک، می توان کمیته های تخصصی بین گروه خودروسازی سایپا و ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

بر پایه این گزارش، در پایان بازدید، پیش نویس تفاهم نامه همکاری ها برای توسعه و تعمیق روابط، بین گروه خودروسازی سایپا و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا شد و قرار است به زودی این پیش نویس به مرحله تفاهم نامه مشترک برسد.

رهبر معظم انقلاب دوم شهریورماه امسال در نشست تصویری با رئیس‌جمهوری و اعضای دولت به مناسبت هفته دولت، در بخشی از سخنان‌شان خاطرنشان‌کردند: استفاده از ظرفیت نهضت قطعه‌سازی که به‌خصوص در نیروهای مسلح ایجاد شده است، می تواند بخش قابل توجهی از نیازهای تولیدکنندگان را تأمین کند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 135482
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا