نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری چین با حضور ایران دایر شد

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری چین ۲۰۲۰ (CITIE) امروز جمعه با حضور کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر گوانجو گشایش یافت.

 در این نمایشگاه که به مدت سه روز دایر خواهد بود، بیش از هزار شرکت از ۴۰ کشور و منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران در فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع حضور دارند.  

نمایشگاه مذکور از مهم ترین رویدادهای گردشگری در چین و اصلی ترین نمایشگاه گردشگری در جنوب این کشور است.

غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه به همت سرکنسولگری ایران در گوانجو دایر شده و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی ایران در آن به نمایش درآمده که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.  

چین مهم‌ترین منبع تامین گردشگر در جهان است در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۵۰ میلیون چینی به خارج از مرزهای این کشور سفر کردند وزارت فرهنگ و گردشگری چین پیش‌بینی کرده است با تدوام رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای سالانه شخصی، آمار سفر شهروندان این کشور به خارج از چین تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۸ میلیون نفر برسد همچنین تخمین زده شده این گردشگران در مجموع حدود ۱.۲ تریلیون «یوان» هزینه کنند.

ایران از سال ۲۰۱۱ به فهرست مقاصد گردشگری چین وارد شد و از سال ۱۳۹۵ نیز سیاست‌ جذب گردشگران چینی را در دستور کار قرار داد در این راستا هیات وزیران اوایل تیرماه سال ۱۳۹۸ مصوبه لغو یک طرفه روادید با چین را صادر کرد و وزارت امور خارجه هم در نامه‌ای به دستگاه‌های مرتبط اعلام کرد این مقررات را از ۲۵ تیرماه به اجرا خواهد گذاشت.

با این وجود در شرایطی که نشانه های بهبود تبادل گردشگری میان ایران و چین، خود را نمایان کرده بود شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی باعث بسته شدن مرزهای کشورها بر روی یکدیگر شد و صنعت گردشگری جهان را با خسارت شدید مواجه کرده است.

برگزاری این نمایشگاه در شرایطی است که چین هفته گذشته نیز بعد از ۱۰ ماه شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات ۲۰۲۰ را در با حضور ۱۴۸ کشور و منطقه در پکن برگزار کرد.

 

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنی
شناسه : 136389
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا