توافق با روسیه برای گسترش تجارت دریایی با کشتی‌های یخچال‌دار و رورو

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  خسرو سرایی  اظهار کرد: اخیرآ در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس با موضوع تسهیل تجارت با روسیه برگزار شد و اعضاء اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران و روسیه، سفیر ایران در روسیه، سازمان بنادر و دریانوردی و سایر مدیران دولتی و خصوصی در آن جلسه حضور داشتند، درباره تقویت ناوگان حمل و نقل یخچال‌دار و کشتی‌های رورو در کریدور شمال – جنوب مذاکرات مفصلی انجام شد.  

وی افزود: همانطور که در این جلسه هم عنوان شد، مشکل اصلی موجود بر سر راه ترانزیت از خزر، ایجاد پایگاه های لجستیکی در حمل و نقل بوده و یکی از هدفهای اصلی ما در حوزه بنادر به ویژه در بنادر شمالی کشور، تغییر الگوی تجارت است. همچنین به دنبال ایجاد امکان استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار هستیم.  

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته بیشتر شاهد تجارت چوب و آهن در بنادر شمالی کشور بودیم. این در حالی است که روند حمل کانتینری کالا رو به افزایش است و کلیه بنادر شمالی کشور، در این زمینه آمادگی‌های لازم را از نظر زیر ساختی و تجهیزاتی دارند.

سرایی ادامه داد: فعال ترین بنادر شمالی کشور از نظر تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد و انزلی است و در جلسه مذکور ضمن تشریح آمار تجارت کالا و حمل و نقل دریایی از بنادر شمالی کشور از و به روسیه اعلام کردیم که اسکله روروی ریلی در بندر امیر آباد تا پایان سال  جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی  گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای رسالت حاکمیتی خود و ایجاد تسهیلات لازم برای افزایش تجارت و حمل و نقل دریایی کالا بویژه کالاهای صادراتی، مطابق کتابچه تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور، تخفیفات تعرفه‌ای مختلفی در بنادر کشور را در زمینه هزینه‌های بندری برای بنادر شمالی در نظر گرفته است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 136860
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا