تقلای ترامپ با «طرح پلاتین»

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  بنا بر میانگین نظرسنجی‌های انجام شده ترامپ در میانه یک رقابت پر‌فراز‌ونشیب با بایدن قرار دارد؛ کسی که در سطح ملی ۷/۶ درصد نسبت به ترامپ سبقت گرفته است. به طور کلی ترامپ و جمهوریخواهان برای نفوذ در جامعه سیاهپوست، در تقلا هستند. در انتخابات ۲۰۱۶، این رییس‌جمهور تنها حمایت هشت درصد این جامعه را تامین کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود وعده داد چنانچه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده پیروز شود، گام‌هایی در جهت بهبود زندگی آمریکاییان آفریقایی‌تبار بردارد. او اظهار کرد که برنامه‌اش تحت عنوان «طرح پلاتین»، فرصت، امنیت، عدالت و کامیابی بیشتری برای جوامع سیاهپوست به ارمغان خواهد آورد.

ترامپ با تاکید بر اینکه برنامه‌اش همچنین دارای بالاترین استانداردها برای پلیس خواهد بود، گفت: در صورتی که به حزب جمهوریخواه رای دهید، در طول چهار سال آینده سه میلیون شغل جدید برای جامعه سیاهپوست و ۵۰۰ هزار کسب‌و‌کار متعلق به سیاهپوستان ایجاد خواهیم کرد و دسترسی به سرمایه در جوامع سیاهپوست را تا ۵۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهیم داد.

ترامپ طی کارزار انتخاباتی در آتلانتا وعده‌های زیادی به سیاهان داد و تصریح کرد که آنها باید از موقعیت‌های بهتری برای دسترسی به آموزش‌و‌پرورش بهره‌مند شوند. او در عین حال از گرایش به‌ شدت سوسیالیستی در جنبش حفاظت از جان سیاهان انتقاد کرد.

دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با وجود حمایت کم جامعه سیاهپوستان این کشور از او، به منظور جلب حمایت این قشر ضمن ارائه یک برنامه اقتصادی، دو گروه نژادپرست کوکلوس‌کلان (ک‌ک‌ک) و سازمان افراطی آنتیفا را نیز به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی کرد.

او با اشاره به اینکه سیاهان برای آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارند، تصریح کرد ۱۹ ژوئن، روزی تاریخی که آخرین برده آمریکایی آزاد شد، باید تعطیل رسمی شناخته شود. ترامپ مدعی شد که در دوران زمامداری کوتاه خود بیش از جو بایدن در ده‌ها سال فعالیت سیاسی‌اش به سیاهان خدمت کرده است. او گفت: عدالت نژادی زمانی متجلی می‌شود که جو بایدن از فعالیت در سپهر عمومی کناره بگیرد. او درباره رقیب انتخاباتی خود جو بایدن همچنین گفت: او مثل من آمریکاییان سیاهپوست را نمی‌شناسد.

انتقاد از جنبش «زندگی سیاهان ارزشمند است»

سیاهپوستان آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری به طور سنتی به حزب دموکرات رای می‌دهند زیرا این حزب را در پیکار با نژادپرستی فعال‌تر می‌بینند.

ترامپ در سخنرانی خود در آتلانتا در ایالت جورجیا مدعی شد در جنبش «زندگی سیاهان ارزش دارد» که در اعتراض به نژادپرستی در صفوف پلیس آمریکا به راه افتاد، گرایش‌های افراطی سوسیالیستی وجود دارد. ترامپ گفت که پس از ورود به دوره دوم ریاست‌جمهوری قصد دارد گروه‌های نژادپرست کوکلوس‌کلان و گروه چپ‌گرای اکسیون ضدفاشیستی آنتیفا را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

گروه مخفی و بدنام کوکلوس‌کلان که در سال ۱۸۶۵ در آمریکا تشکیل شد، بنا به ارزیابی‌ها هنوز هم چند هزار نفری عضو دارد و نخستین ویژگی آن، نژادپرستی و باور به برتری نژاد سفید است. گروه‌های مختلف کوکلوکلس‌کلان به خاطر پیگرد، آزار و کشتار سیاهپوستان مشهور هستند. کوکلوس‌کلان‌ها با برخی از گروه‌های راست افراطی در اروپا در ارتباط هستند.

گروه «اکسیون ضدفاشیستی» در آمریکا گروهی با گرایش چپ تندرو شناخته می‌شود که با گرایش‌های راست ‌افراطی مانند باورهای نئونازی، نژادپرستی، یهودی‌ستیزی و برتری‌طلبی ملی مبارزه می‌کند. گروه‌های گوناگون چپ یا چپ‌افراطی آمریکا با ایدئولوژی مشترک ضدفاشیستی به هم پیوند می‌خورند. منتقدان می‌گویند این گروه‌های چپ‌گرا سازمانی متشکل ندارند و معلوم نیست ترامپ چگونه می‌خواهد فعالیت آنها را ممنوع کند.

وعده جدید اقتصادی برای رفاه سیاهپوستان

ترامپ روز جمعه از یک طرح به اصطلاح اقتصادی برای تقویت قدرت سیاهپوستان پرده برداشت. طرح ترامپ جزئیاتی از دیدگاه او در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش را برملا می‌کند که شامل افزایش دسترسی فعالان تجاری سیاهپوست به سرمایه است که در ایجاد سه میلیون شغل جدید برای جامعه سیاهپوستان آمریکا و ۵۰ هزار شغل جدید مختص سیاهپوستان کمک خواهد کرد.

این اقدام ترامپ به دنبال تلاش کمپین انتخاباتی‌اش برای جلب حمایت سیاهپوستان، وعده اصلاحات قضایی جنایی و رسیدن نرخ بیکاری سیاهپوستان به پایین‌ترین سطح تا قبل از همه‌گیری کرونا انجام می‌شود.

ترامپ به حامیانش در جورجیا گفت: در روزهای باقی مانده تا انتخابات قصد داریم برای یک دوره چهارساله دیگر در کاخ سفید برنده شویم و ما این کار را با حمایت بی‌سابقه رای‌دهندگان جامعه سیاهپوست محقق خواهیم کرد.

طرح رییس‌جمهوری آمریکا همچنین شامل اقدامات جدید برای افزایش رفاه سیاهپوستان از طریق خانه‌دار کردن آنها و دسترسی آسان‌تر به خدمات اعتباری و امکان انتخاب مدارس است و وعده پیگیری اصلاحات بیشتر را می‌دهد که به بهبود زندگی سیاهپوستان کمک می‌کند.

ترامپ در اجتماع جمعه به دستاوردهای خود درباره چگونگی اعطای چنین کمکی اشاره کرد و گفت که چگونه نرخ بیکاری در جامعه سیاهپوستان را به پایین‌ترین سطح رسانده و باعث شده بیشترین افزایش مالکیت مسکن را داشته باشند.

منتقدان ترامپ می‌گویند با وجود آمار پایین بیکاری جامعه سیاهپوستان قبل از همه‌گیری، بیشترین آسیب از نظر از دست دادن شغل را همین قشر در جریان شیوع کرونا متحمل شده است. براساس گزارش مرکز روپر موسسه تحقیقات افکار عمومی آمریکا، در انتخابات سال ۲۰۱۶ ترامپ توانست هشت درصد آرای سیاهپوستان را کسب کند. حمایت از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در این سال ۸۸ درصد بوده است.

نتایج جدید نظرسنجی گالوپ نشان داد که ممکن است در انتخابات سال ۲۰۲۰ چند درصدی بر آرای جامعه سیاهپوستان در حمایت از ترامپ اضافه شود. با این حال این نتایج نشان داد محبوبیت جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ کمتر از باراک اوباما در بین رای‌دهندگان سیاهپوست است. پنجاه‌ونهمین دوره انتخابات آمریکا سوم نوامبر برابر با ۱۳ آبان در بحبوحه اختلافات بر سر کارآمدی دولت ترامپ و به ویژه سوء‌مدیریت او در بحران کرونا، خشونت و نژادپرستی علیه سیاهپوستان برگزار می‌شود.

ترامپ: شاید پیروز انتخابات آمریکا تا چند ماه مشخص نشود

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: شاید آمریکایی‌ها تا چند ماه ندانند پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر چه کسی است و علت آن مناقشه بر سر آرای پستی است. او از متدی انتقاد دارد که شاید امسال مورد استفاده بیش از نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی باشد.

کارشناسان انتخاباتی گفته‌اند پس از انتخابات سوم نوامبر احتمالا چندین روز زمان لازم است تا پیروز میدان مشخص شود چرا که مقام‌ها برای شمارش آرای پستی که بعد از روز انتخابات می‌رسند، به زمان احتیاج دارند.

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا جمعه در گردهمایی ویرجینیا گفت ترجیح می‌دهد به سرعت متوجه شود که در انتخابات برده یا باخته است به جای اینکه منتظر بماند تا آرای پستی برسند. او گفت: دوست دارم تلویزیون تماشا کنم و این را بشنوم که پیروز انتخابات… است، خب؟ شاید شما این را برای چندین ماه نشنوید چون این روند یک آشوب است.

ترامپ گفت: بسیار بعید است که شما در شب انتخابات متوجه پیروز انتخابات شوید. ممکن است من پیشتاز باشم و بعد آنها همین‌طور رای و رای و رای بگیرند زیرا اکنون آنها این را می‌گویند که آرا ممکن است با تاخیر بیاید.

براساس احکام دادگاه‌ها در این ماه، مقام‌ها در ایالت‌های مهم میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین و کارولینای شمالی اجازه دارند آرایی که بعد از سوم نوامبر می‌رسند و تا روز انتخابات ارسال شده بودند، شمارش کنند.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر دموکرات‌ها به نسبت جمهوریخواهان قصد دارند به صورت پستی رای بدهند تا آلوده به کووید۱۹ نشوند و از شلوغی شعبه‌های اخذ رای دور بمانند. کمپین ترامپ با طرح شکایاتی در چندین ایالت برای محدود کردن رای‌دهی پستی تلاش می‌کند.

رییس‌جمهوری آمریکا در روزهای اخیر از تعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات مقابل جو بایدن دموکرات امتناع کرده و گفته است او پیش‌بینی می‌کند که دیوان عالی آمریکا در نهایت شخص پیروز را معرفی کند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 140339
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا