تداوم فقدان وزیر در وزارت صنعت خطرناک است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «امیرحسن کاکایی» امروز (یکشنبه)‌ درخصوص معرفی «علیرضا رزم‌حسینی» به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس‌جمهوری، افزود: آنچه از عملکرد و رزومه وزیر پیشنهادی دریافت شده، وی فردی است که تخصص و تجربه موفقی در کسب‌وکار داشته و در زمان استانداری نیز سلسله جلسات مفیدی با کارآفرینان برگزار کرده است.

وی بیان‌داشت: رزم حسینی فردی باتجربه است که انتظار می‌رود در اندک فرصت باقی مانده تا پایان کار دولت دوازدهم، از اقدامات نمایشی دست برداشته و در عوض، انجام کارهایی که عامه جامعه بهبود وضعیت بازارها و قیمت‌ها را لمس کرده و حداقل شاهد منطقی شدن روابط خریدار و فروشنده باشیم را پیشه خود کند.

کاکایی اظهارداشت: شاید بزرگترین نقطه ضعف وی را بتوان عدم‌آشنایی با رویه‌ها، فرآیندها و ساختار وزارت صنعت برشمرد، زیرا وزارتخانه در شرایط کنونی تحریم‌ها با مجموعه‌ای از رویه‌ها و قوانین متناقض مواجه است که برخی خودتحریمی ها و موانع داخلی به آن دامن زده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان‌کرد: ‌البته این مسائل با انتخاب معاونان خوب قابل حل است، هر چند این سخن به معنای عوض کردن همه معاونان نیست، زیرا فرصت باقی مانده اندک بوده و تحولات زیاد است.

این کارشناس صنعت خودرو، همچنین تغییر احتمالی مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور را در شرایط کنونی از سوی وزیر صنعت به صلاح ندانست.

وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان خانه ملت به وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری رای مثبت بدهند، زیرا در شرایط کنونی «حتی داشتن یک وزیر بد بهتر از وزیر نداشتن است.»

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس‌جمهوری روز سه‌شنبه در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی «علیرضا رزم‌حسینی» را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی کرد.

رزم‌حسینی در دولت «تدبیر و امید» استاندار استان‌های خراسان رضوی و کرمان بوده است. وی از فرماندهان لشکر ثارالله در هشت سال دفاع مقدس و نیز قائم مقام شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی در مقطعی از دفاع مقدس بود و یکی از افتخاراتش ایثارگری و دریافت نشان فتح است.

رزم‌حسینی سابقه مدیریت چند شرکت بزرگ، عضویت در هیات مدیره چند واحد تولیدی و فعالیت‌های بازرگانی را در کارنامه خود دارد. او عضو هیات مدیره چند واحد معدنی بوده و با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 140496
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا