توسعه فرهنگ سرمایهگذاری از اهداف فاینکس ۲۰۱۹
جهان صنعت نیوز| یاسر فلاح رییس ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۹) ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مطابق با آمارها سطح سواد مالی یعنی دانش و مهارت سرمایهگذاری درست در کشور پایین است و این نمایشگاه تلاش میکند تا در حد توان خود این سطح را ارتقا دهد.
وی درباره تاکید به شعار رونق تولید برای سال ۹۸ و این رویداد اقتصادی گفت: سرمایهگذاری در داراییهای مالی به منزله حمایت از صنایع داخلی و کمک به اقتصاد ملی است. سرمایه گذاران با خرید سهام شرکت تولیدی به تولید کالاهای آن شرکت کمک میکند و خود هم به سود می رسند.
فلاح درباره پایین بودن سواد مالی گفت: ضعف سواد مالی موجب شده گاه عدهای به بازارهای کاذب مثل بازار ارز روی آورند که فعالیت غیرضروری در آنها برای اقتصاد کشور مضر و برای خود فرد هم با ریسکهای زیادی همراه است. با این وصف، اگر مشارکتکنندگان بتوانند هم مفاهیم سواد مالی را به مشتریان خود منتقل کنند و هم کسب و کار خود را به خوبی عرضه کنند و در نتیجه مشتری جدید یا قویتری را جذب کنند، همه باهم سود کردهاند و این در نهایت موجب رونق تولید، اشتغالزایی و… میشود.
وی در زمینه این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از موضوعات فراگیر در این حوزه تعیین شعار «مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر» برای فاینکس دوازدهم است. به همین دلیل ما یک مسابقه حضوری با عنوان دانش مالی به رویدادهای نمایشگاه اضافه کردهایم. بعلاوه از بانکها و بیمهها خواستهایم مقولات جدید مانند ارزهای دیجیتال را که امروزه مورد توجه قرار گرفته مدنظر قرار دهند و دورههای آموزشی برای آن در نظر بگیرند تا بازدیدکنندگان بتوانند سطح دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. تعدادی کارگاه با حضور مقامات ارشد بینالمللی نیز برگزار میشود که با استقبال مواجه شده است.
فلاح درباره برگزاری کارگاههای آموزشی برای فاینکس دوازدهم گفت: اهمیت FINEX 2019 و جایگاه بین المللی آن ، دو موسسه بین المللی را بر آن داشت تا حضور خود را در این رویداد بینالمللی قطعی کنند. انجمن بین المللی روابط عمومی IPRA و شرکت ARJAN CAPITAL دو نهادی هستند که به برگزاری سه کارگاه آموزشی می پردازند. این کارگاه ها دارای مترجم همزمان بوده و مدرس آن نیز مقامات ارشد این دو نهاد بین المللی هستند و در پایان دوره آموزشی، گواهی نامه هایی به شرکت کنندگان اعطا می شود.
به گفته وی تاکنون تمامی فضای نمایشگاه به فروش رفته است و بیش از ۳۰۰ شرکت در این رویداد ثبت نام کردهاند.
مدیر برگزار کننده این نمایشگاه در زمینه مشارکت خارجی ها با توجه به تحریم ها اظهار داشت: شرکتهای خارجی بر اساس منطق خاصی در نمایشگاه حاضر میشوند. ممکن است مجموعهای مایل نباشد به صورت مدیریت غرفه در نمایشگاه حاضر شود اما بخواهد خدماتی مانند دورههای معتبر آموزشی را برپا نماید. این هم شکل دیگری است که ما در آن موفقیتهای مناسبی داشتهایم. پیشتر به حضور دو نهاد بینالمللی و برگزاری کارگاه آموزشی اشاره شد؛ ضمن آنکه برخی شرکتهای خارجی نیز موافقت خود را در این خصوص اعلام داشتهاند. وجه دیگری از جنبه بینالمللی نمایشگاه در استفاده از خدمات شرکتهای خارجی است. درخصوص تسهیلات نیز ما هزینهای بیشتر از حد متعارف برای بخش بینالملل نداریم.
وی در خصوص حوزه رسانه ای تاکید کرد: ما رسانه اختصاصی به نام فاینکستیوی در نمایشگاه ایجاد کردیم که از دوره دهم فعالیت خود را شروع کرده است. این رسانه، به شکل ویژه، رویدادهای اصلی نمایشگاه را به طور زنده روی شبکههای اجتماعی پخش و محتواهای تولیدی خود را نیز از طریق همان مجاری منتشر میکند. ما به منظور اطلاعرسانی بهتر از ظرفیت رادیو و تلویزیون نیز مطابق معمول سالهای گذشته استفاده خواهیم کرد.
پیشنهاد ویژه
لینک کوتاه :