افزایش ۳۰ درصدی فروش گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام

به گزارش جهان صنعت نیوز:  روح‌الله نوریان، گفت: گوگرد تولیدی شرکت پالایش گاز ایلام با مصرف در صنایع داخلی، ضمن ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید محصولات جانبی گوگردی، سبب اشتغال پایدار می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مصرف‌کننده‌های گوگرد این پالایشگاه، صنایع پتروشیمی، اسیدسازها، مراکز تحقیقاتی و تولیدکنندگان کودهای کشاورزی هستند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: تولید گوگرد در ۶ ماه نخست امسال از لحاظ ارزش حدود ۳۰ درصد و از لحاظ وزنی حدود ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته که این مهم، با تلاش همکاران در بخش‌های مختلف این پالایشگاه محقق شده است.

نوریان همچنین اظهار کرد: این محصول هم‌اکنون عمدتاً به صورت نقدی به فروش می‌رود و برنامه فروش اقساطی مدت‌دار نیز با استفاده از ظرفیت قانون رفع موانع تولید به‌منظور حمایت از بخش خصوصی در دست بررسی و اقدام است.

وی با بیان اینکه عمده خریدارها با صرف هزینه، به حمل و مذاب کردن گوگرد در محل کارخانه خود اقدام می‌کنند، گفت: تولید محصولات وابسته به گوگرد در استان ایلام به دلیل کاهش هزینه حمل و یا در کنار پالایشگاه به لحاظ نیاز نداشتن به هزینه برای مذاب کردن مجدد گوگرد، بسیار مقرون به صرفه است و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مقام‌های مسئول در این حوزه دعوت می‌شود تا نسبت به پیگیری این موضوع همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام یادآور شد: گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام با درجه خلوص ۹۹.۹۹ درصد، خالص‌ترین گوگرد موجود در کشور است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 142265
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا