تولید ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار

به گزارش جهان صنعت نیوز:  طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، امیر بیات در نشست برنامه‌ریزی تولید انبوه موتورسیکلت‌های برقی ، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این طرح با حذف هزینه ۴۰ درصدی باتری و بهره‌گیری از شیوه سوآپ و باتری‌های امانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم ارزان‌سازی قیمت محصول مدنظر قرار دارد.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با اشاره به اقدامات این سازمان در این رابطه، از جمله برگزاری فراخوان طراحی و تولید انبوه موتورسیکلت برقی با مشارکت بخش خصوصی، شناسایی فعالان در حوزه تولید موتورسیکلت برقی داخل کشور، برگزاری جلسات هماهنگی با تولیدکنندگان داخلی، جمع آوری اطلاعات و ارزیابی کامل تولیدکنندگان منتخب داخل کشور و…، تصریح کرد: تولید موتور سیکلت برقی با توان مناسب هم برای جابجایی عادی و هم به عنوان وسیله کار و با هدف کاهش آلایندگی در دستور کار است.

وی همچنین شناسایی ظرفیت تولید قطعات و اجزاء اصلی موتورسیکلت برقی در کشور با هدف کاهش ارزبری، تعمیق ساخت داخل، تامین اقلام استاندارد، افزایش تولید و ارزان‌سازی تیپ‌های معین را از دیگر اقدامات ایدرو در طرح تولید موتور سیکلت برقی برشمرد.

بیات اعلام کرد: سازمان ایدرو، مشترک سازی قطعات نظیر موتور الکتریکی و درایو، مجموعه باتری و سامانه مدیریت، شارژر و مبدل ها با هدف بومی سازی و ایجاد مقیاس اقتصادی تولید را پیگیری می کند.

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو، پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت کشور، شهرداری‌ها، پلیس راهور و سایر بخش‌ها را در شتاب بخشی به طرح توسعه، تولید و استفاده از موتور سیکلت‌های برقی ضروری خواند.

در این جلسه همچنین اقبال شاکری- عضو هیئت رئیسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس- از آمادگی دستگاه قانون‌گذاری برای پشتیبانی از این طرح خبر داد.

نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت کشور و نیرو، شهرداری تهران و شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز در این نشست ضمن ارائه دیدگاه‌های خود بر ضرورت اجرای طرح تاکید کردند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 145196
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا