پایتخت نشینان از کرونا چه می گویند؟

به گزارش جهان صنعت نیوز:  روزانه شاهد ابتلای افراد زیادی به کرونا در جامعه هستیم که یکی از برنامه های متولیان در این رابطه رعایت پروتکل های بهداشتی و منع تردد غیر ضروری به سایر استانها است تا با این راه حل بتوان مرهمی کاربردی در جهت کاهش مبتلایان به بیماری کرونا باشیم.

در این خصوص سری به سطح شهر زده ایم برخی شهروندان به این موضوع اذعان کردند که مسئولان برای حفظ سلامتی جامعه باید هر کاری که ضروریست انجام دهند تا چشم پوشی ها و کوتاهی مردم در شیوع کرونا این موضوع به صفر برسد.

این خانم شهروند تهرانی می گوید: باید اجرای محدودیت تردد ترافیکی زودتر در تهران انجام می شد چرا که با توجه به حجم زیاد جمعیت در پایتخت طرح ممنوعیت تردد با تاخیر انجام می شود.

یک شهروند دیگر که خود را کارمند شرکت بخش خصوصی معرفی می کند گفت: زمانی که دورکاری کارمندان در تهران اجرا می شد، شاهد کاهش میزان ابتلایان به بیماری کرونا بودیم ولی با وجود تعطیلات تابستانی و از سویی نیز لغو دورکاری ها موجب شد تا شاهد ایجاد موج سوم این بیماری در تهران باشیم.

شهروندی که خودرا حسن عامری معرفی می کند نیز در این خصوص می گوید: ۷۰درصد شلوغی مترو و اتوبوس را قشر کارمندان و متوسط جامعه تشکیل می دهند که روزانه برای تردد خود از این ناوگان بهره مند می شوند.

این فرد ادامه می دهد: ممنوعیت تردد بیش شهری لازم است که حداقل یک ماه اجرا شود تا سفر های غیر ضروری کاهش یابد و ازمسئولان می خواهیم تا طرح ممنوعیت تردد راهها و دورکاری ها به صورت فوری در دستور کار قرار گیرد.

یک راننده تاکسی نیز که به گونه ای از وضعیت جامعه می گوید: باید قبل‌تر اجرای طرح اجباری شدن ماسک در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی اجرا می شد چرا که این بخش بیشترین تردد عمومی را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه می دهد که طرح ترافیک در روز پنجشنبه تا ساعت ۱۳ پابرجاست که وضعیت خودرویی در پایتخت بسیار زیاد و پرحجم است.

گفتنی است که در تردد خبرنگاران در سطح شهر بسیاری از مغازه های غیر ضروری فعالیت زیادی ندارد و همچنین ناوگان اتوبوس رانی نیز مسافران نسبتا زیادی را در مسیر های خود جابجا می کنند.

فعالیت ۲۰پایگاه هلال احمر جاده ای در سطح استان تهران

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران در این رابطه اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا این بخش امدادی آمادگی خود را به صورت شبانه روزی به شهروندان ارائه می دهد.

ابراهیم تاجیک نوری ضمن تاکید براینکه شهروندان از سفر های غیر ضروری به استان های دیگر پرهیز کنند خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند به شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه روزی حادثه را به این مرکز امدادی مخابره کنند.

به گفته وی هم اینک ۲۰پایگاه سفر فعالیت جاده ای در سطح استان تهران دایر بوده و خدمات امدادی را به شهروندان ارائه می دهند.

افزایش ۱۰۰هزار تردد از مبادی خروجی استان تهران

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران نیز اظهار کرد: هم اینک وضعیت ترافیک از مبادی ورودی و خروجی استان تهران عادی و روان مشاهده می شود و تنها در بخش پلیس راه شریف آباد و اتوبان قم محدودیتی هایی توسط پلیس راه اعمال می شود.

عادل مصدقی به می گوید: از صفر بامداد تا ۲۴ دیشب، از طریق سامانه تردد هوشمند ۱۰۰هزار خروجی بیشتر از مبادی خروجی استان گزارش شده است.

به گفته وی روز گذشته به علت تعمیرات در مسیر جاده ای آزادراه تهران به شمال و چالوس مسیر بسته، مسیرهای تهران- کرج، جاده امام رضا(ع)، فیروزکوه، شریف آباد بسیار سنگین و پرحجم بووده است.

معاون راهداری استان تهران اضافه کرد: طبق پلیس راه ناجا محدودیت های در خصوص پلاک های خودرویی در مبادی استان اعمال می شود.

ورود شهرستانی‌ها به تهران، ممنوع!

رئیس پلیس‌راه تهران بزرگ افزود: هم اینک محدودیت مقطعی را در ۲ مسیر آزادراه تهران شمال و آزادراه تهران قم اعمال کرده و تردد خودروها را کنترل می‌کنیم.

سرهنگ نوراله خادم ادامه داد: دیشب کمترین تردد را نسبت به هفته قبل داشتیم؛ از ورود پلاک‌های شهرستان به تهران جلوگیری می‌کنیم.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 145384
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا