تمهیدات ویژه بانکی برای نابینایان

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این بانک از شبکه بانکی خواسته است تا  در هر شعبه از بانک، باجه‌ای برای ارائه خدمات بدون نوبت و سریع به معلولین و جانبازان خصوصاً نابینایان در نظر گرفته شود و موجبات ارائه خدمات با حفظ کرامت، سرعت و دقت به این عزیزان فراهم شود.

در صورت درخواست نابینایان، کارت‌بانکی آن‌ها به صورت چاپ برجسته اطلاعات مورد نیاز بر روی کارت‌بانک (شامل نام و نام خانوادگی دارنده کارت، نام بانک، کد cvv۲، تاریخ انقضاء، نوع کارت) صادر شود. نظر به اینکه این امکان در تمام شعب و به صورت صدور آنی کارت امکان‌پذیر نیست، این درخواست از طریق ارسال به مرکز استان صورت گیرد.  

بانک مرکزی در ادامه درخواست خود از شبکه بانکی آورده است:مناسب‌سازی محتوای اینترنت بانک و وب‌سایت بانک به منظور بهره‌برداری از خدمات الکترونیک غیرحضوری و اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در دستور کار قرار گیرد و در اسرع وقت نسبت به پیاده‌سازی کامل خدمت برداشت مستقیم به منظور کاهش نیاز به انجام تراکنش‌های پرداخت منظم نظیر پرداخت اقساط، اجاره‌بها، خدمات عمومی و … اقدام شود.

گویاسازی در نرم‌افزارهای موبایلی موجود در دستور کار آن بانک‌/موسسه اعتباری قرار گیرد و امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایانی که داوطلب استفاده از خدمات حساب‌جاری و دسته‌چک بدون فرد امین هستند، در محل شعبه فراهم شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 145972
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا