xtrim

خریداران خودرو نظاره‌گر قیمت‌های کاغذی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این روزها فاصله قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه به قدری افزایش یافته که وقتی خودروساز خبر از قرعه کشی می دهد، میلیون ها متقاضی برای ثبت نام اقدام می کنند؛ نگاهی به تعداد ثبت نام کنندگان در قرعه کشی اخیر یکی از خودروسازی ها نشان می دهد که طی ۳ روز ۲ میلیون نفر برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند. این حجم ثبت نام در حالی است که قرار است تنها ۸ هزار نفر در قرعه کشی انتخاب و پس از یکسال خودرو تحویل بگیرند.

این حجم از تقاضا، البته همگی مصرفی نیست و بخش عمده ای از آن ، تقاضای سرمایه ای است چرا که اختلاف فاحش قیمت بین کارخانه و بازار ازاد، خرید از کارخانه را به راهی جذاب برای حفظ ارزش پول مردم تبدیل کرده است. 

در جدول زیر قیمت ۸ خودروی پرفروش در کارخانه و بازار آزاد آمده است. ( تا ۲۷ مهر ماه)

opal

 قیمت خودرو در حالی در وبسایت ها و فضای مجازی به صورت افسارگسیخته در حال افزایش است که بازدیدهای میدانی از بازار خودرو نشان می دهد، معاملات خاصی در بازار انجام نمی شود و آنطور که فروشندگان خودرو می گویند صرفا افرادی که نیاز مبرم به خودرو دارند، اقدام به خرید می کنند.

به گفته فعالان بازار خودرو، این بازار از چندی قبل قفل شده و تعداد معاملات بسیار کاهش یافته است به شکلی که افرادی که در بازار حضور می یابند تنها به دنبال شنیدن آخرین قیمت ها هستند.

البته چندی پیش نیز سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در این رابطه گفته بود که «در حال حاضر بازار خودرو شرایط طبیعی ندارد و اکنون به هیچ عنوان خرید خودرو عاقلانه نیست و به خریداران توصیه می‌شود  فکر خرید را از سر خود بیرون کنند.»

وی یادآوری کرده بود که «قیمت خودروهای داخلی فقط در فضای مجازی داغ است و قیمت خارجی‌ها نیز به طور مشابه فقط روی کاغذ و بسیار بالا از سوی فروشندگان بیان می‌شود.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 146204
لینک کوتاه :