واردات و تولید تجهیزات سلامت نیروی کار با وجود تحریم

به گزارش جهان صنعت نیوز: «حاتم شاکرمی» در نشستی که در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی  برای همکاری و تعامل در حوزه‌های آموزش و پژوهش ایمنی کار برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی یکی از مراکزی است که بستر مناسب را برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و زمینه فعالیت‌های استارتاپ‌ها و اقتصاد  دیجیتال در کشور فراهم کرده است .

وی با اشاره به امضای سه تفاهم نامه بین وزارت تعاون و جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی گفت: یکی از این تفاهم نامه‌ها بین موسسه علم و فرهنگ با مرکز تحقیقات، تعلیمات  حفاظت فنی و بهداشت کار بوده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون با اشاره به توسعه آموزش‌های ایمنی و تدوین استاندارد وسایل حفاظت فردی در آینده گفت: در بحث سلامت نیروی کار، آموزش بسیار مهم است و می توان در آموزش های عمومی و تخصصی از ظرفیت های این دانشگاه استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ بازرس در مقاطع مختلف، افزود : می توان  با استفاده از ظرفیت‌های مختلف دولتی، موسسات خصوصی و مراکز علمی از جمله دانشگاه علم و فرهنگ و با امضای تفاهم نامه  بسترهای همکاری لازم را برای ارتقای علمی و حتی تحصیلات تکمیلی آنان ایجاد فراهم کرد.

شاکرمی افزود : در رابطه با سلامت نیروی کار به ویژه در شرایط تحریم به تدوین استاندارد وسایل حفاظت فردی مورد استفاده نیروی کار اعم از وسایل تولیدی داخل و وارداتی نیازمند هستیم.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که نرخ متوسط حوادث منجر به فوت محیط کار در جهان به ازای هر یکصد هزار کارگر حدود ۱۱ مورد، در آسیا ۱۳ مورد است و این نرخ در اروپا سه مورد، آمریکا پنج مورد، استرالیا ۵.۵  و آفریقا ۱۷ مورد است.  

وضعیت نرخ حوادث کار در کشور ما حدود ۵.۵ درصد است و می‌توانم بگوییم وضعیت ما از استرالیا، آفریقا، آسیا و متوسط جهانی بهتر است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 146325
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا