ماجرای جنجالی تبلیغ حجاب توسط یک برند ورزشی در فرانسه/ عکس
جهان صنعت نیوز| یک برند ورزشی در فرانسه اقدام به نوعی حجاب برای دویدن زنان مسلمان کرد که انتشار تصاویر این محصول در سایت این برند، موجب بروز مباحث تندی در فرانسه شد.
اخیراً یک برند ورزشی در فرانسه (دکاتلون) اقدام به نوعی حجاب برای دویدن زنان مسلمان کرد که انتشار تصاویر این محصول در سایت این برند، موجب بروز مباحث تندی در فرانسه گردید.
این موضوع همچنین در برخی رسانههای خارجی به ویژه آمریکایی بازتاب داشته و حتی موجب تعجب بسیاری گردیده تا جایی که واشنگتن پست در این مورد مینویسد: در فرانسه هر موضوعی مربوط به حجاب میتواند جنجالی ملی را موجب شود. یک بار دیگر فرانسه درگیر داستان ملودرامی شد زیرا یک زن مسلمان میخواهد حجاب به سر بدود و یک مارک ورزشی بدین منظور مدل حجابی را طراحی کرده است تا ضمن رعایت حجاب بتواند به فعالیت ورزشی خود بپردازد.
پیش تر در سال ۲۰۱۶ نیز جنجال مشابهی در خصوص بورکینی و لباس شنا ویژه زنان مسلمان به راه افتاده بود که نهایتاً با ممنوعیت از سوی شهرداری نیس و متعاقب شکایت قربانیان رد این ممنوعیت از سوی شورای حکومتی همراه شد.
به نوشته خبرنگار واشنگتن پست این موضوع در امریکا مطرح نیست زیرا اخیراً نایک نیز تبلیغی با حضور زنان ورزشکار آمریکایی در تشویق زنانی که میکوشند محدودیتهای خود را دیوانه وار پس زنند، منتشر کرد که یکی از این زنان ورزشکار ابتهاج محمد، قهرمان شمشیربازی و اولین زن آمریکایی است که قرار است با حجاب در مسابقات المپیک حاضر شود.
به نوشته این خبرنگار معترضان حجاب در فرانسه میگویند که به دلیل قانون لائیسیته پوشش اسلامی در اماکن عمومی از نظر قانونی ممنوع است این در حالی است که چنین چیزی غلط میباشد و حجاب تنها در مدارس ممنوع شده است. ضمن اینکه در همین کشور لائیک میبینیم علائم مسیحی در ایام کریسمس در شهرداریها نصب میگردد و دستگاههای دولتی نیز طبق تقویم آئین کاتولیک تعطیل میشوند.
یادآوری میشود که در سال ۲۰۰۴ حجاب در مدارس و در سال ۲۰۱۰ برقه یا رو بنده در اماکن عمومی ممنوع شد و بدین ترتیب فرانسه اولین کشور اروپایی میباشد که چنین تدابیری را اتخاذ کرده است.
شبکه خبری بی بی سی نیز در همین ارتباط اعلام داشت: در فرانسه گفته میشود که هر گونه نماد آشکار دینی مانند حجاب نمیتواند بی طرفی بخشهای دولتی را تضمین کند.
لینک کوتاه :