افزایش بیش از ۳۰۰ تومانی نرخ دلار در صرافی‌های بانکی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز (یکشنبه)، نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و  ۲۰۰ تومان اعلام شد و یورو با ۱۵۶ تومان افزایش با نرخ ۳۱ هزار و ۶۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در سامانه سنا در روز معاملاتی گذشته هر یورو با قیمت میانگین ۳۱ هزار و ۶۳۶ تومان به فروش رسید و هر دلار نیز با قیمت میانگین ۲۶ هزار و ۹۷۰ تومان فروخته شد.

علاوه براین در سامانه نیما نیز در روز شنبه، حواله یورو با میانگین قیمت ۳۲ هزار و ۵۳۹ تومان به فروش رسید و حواله دلار نیز قیمت میانگین ۲۶ هزار و ۷۰ تومان را ثبت کرد.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

‌هفته‌های گذشته با تشدید نوسان ارزی، بانک مرکزی تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا اتخاذ کرد و قیمت ارز تا حدودی روند نزولی در پیش گرفت و برخی فعالان بازار ارز نیز این کاهش را به تزریق ارز توسط بانک‌مرکزی به بازار متشکل مربوط دانستند و از احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در روزهای آینده خبر می دهند.

برخی علت ریزش دلار در روزهای گذشته را تزریق دلار به بازار توسط مردم اعلام کردند که با فروش ارزهای خود، عرضه را تقویت کرده‌اند، اما به نظر می رسد که آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی‌ها در صرافی‌های مجاز نیز تا حدودی مقدمات کاهش نوسان قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 149301
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا