تشدید دستورالعمل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت برای مقابله با کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «سعید برخوردار» گفت: دستورالعمل‌های جدیدی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده و با توجه به شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا، نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت به‌منظور کنترل و رعایت دستورالعمل‌ها به شکل مستمر انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: جایگاه‌های عرضه فرآورده از مراکز خدماتی محسوب می شوند که ممنوعیت ورود ندارند و همه شهروندان در شبانه‌روز برای سوختگیری به این مراکز مراجعه می‌کنند، بنابراین به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و کارکنان جایگاه‌ها، لازم است، دستورعمل‌های بهداشتی به‌ شکل کامل در این جایگاه‌ها رعایت شود.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: مسوولان و کارکنان جایگاه‌ها و شهروندان به استفاده از ماسک و دستکش موظف شده اند و بر اساس دستورالعمل‌های جدید بهداشتی، ارائه خدمات به شهروندانی که از ماسک استفاده نکنند، در جایگاه‌ها ممنوع است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همان روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور، اعلام کرد: پمپ بنزین‌ها می‌توانند تا هشت هزار نفر را به ویروس کرونا آلوده کنند. 

بعد از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و بعد از آن فاصله گذاری هوشمند، مردم کمتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند با وسیله شخصی به محل کار خود بروند.

این رفت و آمد بین خانه و محل کار باعث افزایش مصرف بنزین می‌شود و آنها مجبورند بیشتر به پمپ بنزین‌ها مراجعه کنند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 149546
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا