دیدار روسیه با تولیدکنندگان نفت درباره تمدید کاهش تولید اوپک پلاس

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد صحبتهایی درباره احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس وجود داشته اما این موضوع به عنوان مسئله اصلی مورد بررسی نخواهد گرفت و تمرکز اصلی روی تاخیر احتمالی افزایش تولید است.

گروه اوپک پلاس که روسیه و عربستان سعودی در راس آن قرار دارند، به دلیل ضعیف ماندن تقاضا در حال بررسی به تاخیر انداختن افزایش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز است که قرار بود از ژانویه اجرایی شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیرا اظهار کرد روسیه آمادگی پذیرش به تاخیر افتادن افزایش تولید برنامه ریزی شده را دارد. از آن زمان دورنمای تقاضا برای نفت با ازسرگیری دوباره قرنطینه در فرانسه، آلمان و انگلیس تیره تر شده است.

قیمت نفت در لندن هفته گذشته که معامله گران تقاضای کمتر برای نفت را پیش بینی کرده بودند و همچنین تحت تاثیر افزایش تولید نفت لیبی، ۱۰ درصد سقوط کرد. معاملات نفت برنت روز دوشنبه نوسان زیادی داشت و  آخرین بار ۳۸ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکتهای روسی پس از عربستان سعودی، بزرگترین سهم را در کاهش تولید اوپک پلاس داشته اند و بنابراین هر گونه تغییری در شرایط توافق این گروه مستلزم همکاری آنهاست. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه معمولا با مدیران ارشد شرکتهای نفتی این کشور پیش از مذاکرات اوپک پلاس دیدار می کند. دیدار آتی وزیران اوپک پلاس روزهای ۱۰ و ۱۱ آذر برگزار می‌شود.

طبق آمار وزارت انرژی روسیه، تولید نفت و میعانات گازی روسیه از ۹.۹۳ میلیون بشکه در روز در سپتامبر به ۹.۹۸ میلیون بشکه در روز در اکتبر افزایش پیدا کرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 149622
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا