تامین نهاده‌ها و تنظیم بازار عمده‌فروشی به وزارت جهاد کشاورزی محول شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: «کاظم خاوازی» در جلسه ویژه ستاد تنظیم بازار که به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری به طور فوق العاده در این وزارتخانه برگزار شد، افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری هماهنگی خوبی بین دستگاه های مختلف از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، و گمرک جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: براساس این مصوبه، وظیفه تامین همه نهاده های زراعی، باغی و دامی برعهده وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد و ثبت سفارش همچنان در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بقیه کارها با هماهنگی گمرک و بانک مرکزی توسط وزارت جهاد کشاورزی مدیریت می شود که امیدواریم این تصمیم‌گیری منجر به فراوانی نهاده‌ها برای تولید کنندگان شود.

خاوازی گفت: همچنین تصمیم گرفته شد، تنظیم بازار در سطح عمده فروشی در خصوص مرغ و تخم مرغ که یکی از نیازهای اصلی خانوار ها است، برعهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

کمبودی در تولید گوشت، مرغ و تخم مرغ نداریم

وزیر جهاد کشاورزی افزود: ما درخصوص تولید مرغ  و تخم مرغ و گوشت در کشور وضعیت خوبی داریم و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

خاوازی با تاکید براینکه تنظیم بازار در سطح خرده فروشی همچنان در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، تصریح کرد: اکنون ارتباط خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه های ذیربط وجود دارد و این وعده را به مردم می دهیم که در ماه‌های آینده شاهد وضعیت خوبی در بازار باشند.

وی گفت: همچنین امروز ستاد تنطیم بازار مصوب کرد که تنظیم بازار گوشت قرمز در سطح عمده فروشی همانند مصوبه ستاد اقتصادی دولت برای مرغ و تخم مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام برای ذخایر اقدام کند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: امیدواریم تصمیم گیری های این ستاد منجر به اطمینان خاطر مردم برای تامین مواد غذایی مورد نیازشان شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 149757
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا