نهاده‌های واردشده با ارز دولتی سر از بازار سیاه درمی‌آورند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حبیب اسدالله نژاد با بیان این که تامین نهاده‌ها باقیمت مصوب میل به جوجه ریزی را در تولیدکنندگان افزایش می‌دهد و بازار مرغ را به ثبات میرساند افزود: با وجود برخی ایرادات در سامانه بازارگاه این ویژگی که اخیرا در این سامانه ایجاد شده و امکان خرید مستقیم نهاده‌ها توسط واحد‌های مرغداری را فراهم کرده، بسیار مثبت است البته مشروط بر اینکه نهاده‌ها به موقع و بطور کامل با نرخ مصوب تامین شود و بارگیری هم به موقع صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: اگر این اتفاقات رخ دهد می‌توانیم امیدوار باشیم که انگیزه تولید در واحد‌های مرغداری ایجاد شود و جوجه ریزی افزایش یابد، اما اگر تامین و توزیع نهاده‌ها از طریق سامانه بازار گاه بطور کامل و در موقع مناسب صورت نگیرد قطعا این سامانه کاربرد اصلی خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی با تاکید بر اینکه با تامین نهاده‌ها به قیمت مصوب و افزایش میل و رقبت برای جوجه ریزی ثبات به بازار مرغ می‌آید تصریح کرد: با ایجاد ثبات در نهایت شاهد پایین آمدن قیمت مرغ در بازار خواهیم بود و بازار سیاه نهاده‌های دامی جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاده‌هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند همه با ارز دولتی تامین شده است تاکید کرد: شایسته نیست در شرایط اقتصادی فعلی کشور و مردم بواسطه نظارت نداشتن دستگاه‌های مسئول و توزیع نامناسب، این نها ده‌ها سر از بازار سیاه در بیاورند.

اسد الله نژاد با اشاره به انتقال برخی وظایف کنترل بازار محصولات کشاورزی از وزارت صمت به کشاورزی گفت: امیدواریم با توجه به اشرافی که وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات و معضلات بخش کشاوزی دارد این جابجایی منجر به رفع سریعتر چالش‌ها و بحران‌های این بخش شود. 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 150297
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا