بهره‌برداری از استانداردترین مرکز نمایشگاهی کشور در اصفهان

به گزارش جهان صنعت نیوز: محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری به بهره‌برداری رسید تا این استان با برخورداری از استانداردترین مرکز نمایشگاهی کشور، گام‌های محکم‌تری برای رونق اقتصادی بردارد. نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان مطابق با آخرین مدل نمایشگاهی جهان شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری طراحی و ساخته شده است. این مجموعه با ۴۷ هکتار مترمربع زیرساخت، ۱۷ هزار مترمربع سالن سرپوشیده، ۳۰ هزار مترمربع فضای باز نمایشگاهی و ۴۲ هزار مترمربع فضای سبز، نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

این نمایشگاه دارای فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، پاویون مذاکرات بین‌المللی، سالن گردهمایی و نشست‌های خبری، سالن‌های مذاکره، مجموعه رستوران و کافی‌شاپ، توقفگاه متمرکز و فضای باز برگزاری نمایشگاه است. موقعیت این نمایشگاه در کنار حلقه چهارم ترافیکی اصفهان موجب همجواری و نزدیکی به چندین پروژه بزرگ از جمله اصفهان سیتی‌سنتر، سالن اجلاس بین المللی و دانشگاه آزاد خوراسگان است.

 نمایشگاه اصفهان، دریچه‌ای برای رونق اقتصاد است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در آیین افتتاح این مرکز نمایشگاهی گفت: اصفهان در سده‌های گذشته از لحاظ اقتصادی سرآمد شهرهای دنیا بود به گونه‌ای که شاید بتوان میدان نقش‌جهان را اولین و بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی دنیا دانست؛ جایی که از غرب تا شرق عالم به تولید و فروش و صادرات در آن می‌پرداختند.

علی یارمحمدیان افزود: در طراحی نمایشگاه نه تنها از تکنولوژی روز استفاده شده بلکه از هنر و معماری اصیل استفاده شده تا گذشته پرافتخار شهر اصفهان به آینده آن پیوند بخورد. وی ادامه داد: اگر به مدد عشق و ایمان نبود ساخت چنین پروژه‌ای امکان‌پذیر نبود؛ در سه سال گذشته که میهن عزیز ما ایران تحت شرایط تحریم‌های اقتصادی و رکود تورمی و در نهایت بیماری کرونا بود، تلاش‌های بسیاری برای ساخت و تکمیل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان صورت گرفت که در نهایت به نتیجه رسید.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اظهار کرد: خرسندم که امروز پس از سه سال تلاش بی‌وقفه، نمایشگاهی بین‌المللی که از زیباترین و استانداردترین نمایشگاه‌های ایران است را به مردم تقدیم می‌کنیم و امیدوارم با رفع موانع کسب و کار، این نمایشگاه دریچه‌ای برای رونق اقتصاد و تجارت باشد.

افزایش قابل ملاحظه فضای نمایشگاهی کشور

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت: ۴۱ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد که ۳۲ سایت به صورت دائمی و رسمی فعال است. بهمن حسین‌زاده افزود: بیش از ۷۰۰ هزار متر مربع فضای باز و پوشیده نمایشگاهی در کشور وجود دارد که با افتتاح فاز اول سایت جدید نمایشگاهی اصفهان در حال حاضر ۲۰ هزار متر مربع بر فضای سرپوشیده نمایشگاهی استاندارد کشور افزوده شده است.

وی تصریح کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با ۲۷ سال سابقه فعالیت و روند رو به رشد، هر ساله با برگزاری بیش از ۶۰ نمایشگاه تخصصی متنوع در معرفی دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور نقش مهمی را ایفا کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی گفت: صنعت نمایشگاهی با اشتغال۳۳ هزار نفری در کشور و ارتباط با ۱۵۰ رسته شغلی موجب رونق بخشی تجاری، صنعتی و توسعه صادرات غیر نفتی، بازاریابی و قراردادهای بازرگانی بی‌شمار می‌شود. به گفته وی، تمامی استانداردها به ویژه تجهیزات زیرساختی در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان رعایت شده است.

تلاش برای آغاز ساخت فاز دوم نمایشگاه اصفهان

شهردار اصفهان نیز در این مراسم، بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را اتفاقی بزرگ دانست و گفت: امیدواریم با حمایت سهامداران نمایشگاه، مهرماه سال آینده ساخت فاز دوم را در این مکان شروع کنیم چرا که زیرساخت‌های آن به صورت کامل فراهم شده است.

قدرت‌الله نوروزی افزود: نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بیانگر فعال شدن اقتصاد، اشتغال، رونق کسب و کار و پیشه است. وی تصریح کرد: مکان فعلی نمایشگاه از طرفی به گذر شرق، از طرفی به رینگ چهارم، از طرفی به سالن اجلاس و فرودگاه ختم می‌شود، که در این نقطه همه بازرگانان و تجار و تولیدکنندگان هنر خود را به نمایش می‌گذارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: نمایشگاه بین‌المللی می‌تواند زمینه‌ای برای اعتماد و دلگرمی بیشتر فراهم کند با توجه به این اتفاق بزرگ می‌توان اقدامات مهم‌تری را در شهر اصفهان رقم زد. علیرضا نصراصفهانی بیان کرد: دست‌اندرکاران نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با جدیت، همدلی، صمیمیت و همراهی کوشیدند تا خالق این اتفاق مهم باشند.

استاندار اصفهان هم در این مراسم گفت: نمایشگاه‌ بین‌المللی اصفهان باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود از ابعاد صادراتی و ارتباط با دیگر کشورها استفاده کند. عباس رضایی افزود: بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان اتفاقی بزرگ و نشان از همدلی، همزبانی و هماهنگی است، همچنین استمرار این حرکت و بهره‌برداری صحیح از این مجموعه مهم‌تر از اجرای پروژه است. وی تصریح کرد: شادی و نشاط بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را به کادر بهداشت و درمان تقدیم می‌کنیم. استاندار اصفهان اظهار کرد: مردم انتظار دارند در جهت رشد و بهینه سازی اقتصادی و برای رفع موانع معیشتی آن‌ها گام برداریم.

نمایشگاه اصفهان، حرکتی بزرگ در چرخه اقتصاد ملی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز گفت: اقتصاد دانامحور با مهیا کردن ابزار و ملزومات فراهم می‌شود، شهرهای نمایشگاهی یکی از نشانه‌های چرخه اقتصاد هستند. مسعود گلشیرازی افزود: رونمایی از این نمایشگاه اتفاق مهمی در چرخه اقتصاد ملی به وجود آورد. وی تصریح کرد: با هم‌افزایی و تکیه بر داشته‌های خود و عوامل اقتصادی می‌توان اقتصاد را رونق بخشید این نمایشگاه تجلی هم افزایی و همراهی نهادهای مرتبط در بهبود محیط کسب و کار است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی صافهان بیان کرد: سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی در فاز اول افتتاح این نمایشگاه بستر و اتفاقات بعدی را مهیا کرده و این اندیشه مهیاسازی اقدامات مهم‌تر است که امیدواریم به دست کلیه فعالان اقتصادی مبانی گام دوم اقتصاد مقاومتی مهیا شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 150356
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا