نوسانات نرخ دلار در صرافی‌های بانکی

به گزارش جهان صنعت نیوز: ساعت ۱۵ و ۳۵ دقیقه امروز نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد و یورو با افزایش دو هزار و ۳۰۰ تومانی نسبت به روز کاری گذشته (یکشنبه)  به ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

 این درحالی است که نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانکی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار تومان اعلام شده است.

همچنین در سامانه سنا در روز معاملاتی گذشته (یکشنبه) هر دلار با نرخ میانگین ۲۲هزار و ۸۷۳ تومان اعلام شد و یورو با نرخ ۲۶ هزار و ۹۹۵ تومان معامله شد.

علاوه بر این، در سامانه نیما نیز دیروز(یکشنبه) حواله یورو با میانگین قیمت ۳۰ هزار و ۵۳۶ تومان و حواله دلار به ۲۴هزار و ۳۱۵تومان به فروش رسید.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

اگرچه در مقطعی نرخ دلار تا ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان نیز افزایش یافت اما در روزهای اخیر، روند افزایشی قیمت شکسته شده و سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ارز از عصر چهارشنبه (۱۴ آبان‌ماه)  آغاز شد که با کاهش حدود هفت هزار تومانی همراه بود. بر این اساس نرخ دلار از ۳۰ هزار تومان در ۱۴ آبان‌ماه به ۲۲ هزار و ۸۹۰ هزار تومان در روز یک‌شنبه رسید.

در ادامه نوسانات بازار ارز، از روز گذشته روند سقوط قیمت دلار، متوقف شده و نرخ دلار رو به افزایش گذاشته است.  

از نظر کارشناسان، افزایش تقاضا برای خرید ارز و مجاز شدن ترخیص کالا از طریق ارز متقاضی از مهم ترین دلایل رشد قیمت دلار در معاملات امروز بوده است. البته به نظر آنها، رشد قیمت دلار موقتی بوده و به زودی دلار به روند نزولی بازمی گردد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 151146
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا