۵ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در ۶۸ شهر بازسازی می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: پیش از این مقدمات بازسازی یک هزار دستگاه اتوبوس در تهران و ۸۰۰ دستگاه در اصفهان انجام شده بود.

«سید حمید پورمحمدی» افزود: هدف از امضای این تفاهم‌نامه کمک به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، صرفه‌جویی در سوخت، ارتقای ایمنی در حمل و نقل، ضرورت بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط شیوع بیماری کرونا و افزایش اشتغال است.

وی درباره شیوه اجرایی تفاهم‌نامه اضافه کرد: بعد از امضای این تفاهم نامه منابع در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرد و این صندوق موظف است دو برابر این مبلغ را به شکل قرض الحسنه و با نرخ چهار درصد ارائه کند.

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: شهرداری‌های طرف تفاهم نامه به عنوان رابط در اعطای تسهیلات برای خرید اتوبوس به متقاضیان محسوب می شوند.

وی درباره ساختار تامین مالی این تفاهم نامه گفت: ۲۲۴ میلیون تومان تسهیلات پنج ساله با نرخ چهار درصد در نظر گرفته شده که یک سوم این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب وجوه اداره شده تامین خواهد شد و مابقی منابع نیز از محل آورده متقاضی و کمک بلاعوض و تسهیلات شهرداری‌های کشور حداقل یکصد میلیون تومان تامین خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 151156
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا