حوزه درمان و داروخانه‌ها موظف به ارائه خدمات با جلد دفترچه بیمه هستند

به گزارش جهان صنعت نیوز: «عباس اورنگ» روز سه‌شنبه در این باره افزود: با این تسهیلات، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیرانی که اوراق دفترچه درمانی آنها در ایام تعطیلی کرونایی به اتمام رسیده یا می‌رسد، دیگر لازم نیست برای دریافت دفترچه درمانی جدید به شعب و کارگزاری‌های تامین‌اجتماعی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، اظهار داشت: تمامی پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان از این پس با استفاده از امکان نسخه‌نویسی الکترونیک از طریق آدرسep.tamin.ir  بدون نیاز به استفاده از برگ دفترچه درمانی برای بیماران نسخه صادر می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران گفت: اگر به هر دلیلی امکان تولید نسخه پزشکی به صورت الکترونیک وجود نداشته باشد، پزشکان و درمانگران طرف قرارداد با سازمان می‌توانند طبق روال جاری پس از مشاهده استحقاق درمانی مراجعین، تجویزات پزشکی را در سربرگ بنویسند.

اورنگ ادامه داد: پزشکان در صورت استفاده از نسخه کاغذی باید علاوه بر ثبت‌ نام و نام خانوادگی و تاریخ ویزیت نسبت به درج کد ملی و  شماره بیمه بیمار (مندرج درجلد دفترچه بیمه شده)  نیز در سربرگ اقدام کنند.

اورنگ ادامه داد: پزشکانی که نسخه نویسی الکترونیک را انجام می دهند در همان روز سهم سازمان تأمین اجتماعی به آنها پرداخت می‌شود و داروخانه ها نیز ۳۰ درصد سهم خود را همان روز نسخه نویسی دریافت می کنند.

وی با تاکید بر اهمیت رضایت مندی بیمه شدگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار داشت: برای نسخه نویسی با پوشش صد دردصدی و خدمات دهی ۲۴ ساعته برای افزایش رضایت مندی مخاطبان برنامه ریزی کردیم.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران با اشاره به جزئیات طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی  اظهار داشت: تبدیل ۳۰ خدمت حضوری برای کاهش سالیانه ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه حضوری به تامین اجتماعی هدف احرای طرح ۳۰۷۰ است و هر هفته چند خدمت جهت اجرای این طرح  به شکل غیر حضوری  انجام خواهیم داد.

اورنگ گفت: اجرای این طرح کاهش مراجعات مردم را در سراسر کشور به شعبات و کارگزاری های تامین اجتماعی  به همراه دارد و علاوه به تسهیل خدمت سبب کاهش اتلاف وقت می‌شود.

وی افزود: در سومین هفته از آغاز اجرای طرح ۳۰۷۰ در راستای رونمایی از ۳۰ خدمت الکترونیکی که به منظور کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است تاکنون ۸ طرح مورد بهره برداری قرار گرفته‌است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدد ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار برگزیده
شناسه : 156455
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا