xtrim

شرکت‌های بیمه در جبران خسارت وارده به واردکنندگان کوتاهی می‌کنند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علیرضا شریفی عضو کارگروه بیمه و مالیات اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران اظهار کرد: متاسفانه شرکت های بیمه خسارتی که به واردکنندگان نهاده های دامی در مسیر تامین کالا وارد می شود را به صورت کامل پرداخت نمی کنند.

وی افزود: براساس قوانین تجاری، واردکنندگان ملزم هستند که کالاهای خود را از مبداء تا مقصد بیمه کنند و البته واردکنندگان نیز علاقمند به پوشش ریسک خود توسط شرکتهای بیمه هستند ولی این بیمه صرفا باید توسط شرکت های بیمه داخلی صورت بگیرد.

عضو کارگروه بیمه و مالیات اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران افزود: علی رغم پرداخت حق بیمه های گزاف، متاسفانه در صورت واردشدن خسارت به محموله کالاهای وارداتی؛ شرکتهای بیمه هیچ گونه تعهدی را نسبت به جبران کامل خسارت به عهده نمی گیرند.

opal

شریفی تصریح کرد: عملکرد شرکت های بیمه در قبال واردکنندگان کالا به نحوی است که پرداخت حق بیمه کالاهای وارداتی به نوعی عوارض واردات و به تعبیری، وظیفه و تعهد واردکننده و به مثابه دین به شرکت بیمه، محسوب می شود و شرکتهای بیمه در صورت ورود خسارت به واردکنندگان حاضر به جبران کامل خسارت آنها نیستند.

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت حق بیمه و خساراتی که به واردکنندگان در مسیر تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور تحمیل می شود لازم است تا شرکت های بیمه نسبت به انجام وظایف و تعهدات خود در قبال بیمه گذاران اقدام کنند و برای تحقق این امر نیاز به تغییر رویکرد در فعالیت شرکت های بیمه ای کشور است.

وی یادآورشد: اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیورایران مساله عدم پایبندی شرکتهای بیمه ای به تعهداتی که در قبال بیمه گذاران دارد را از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بیمه مرکزی و شورای رقابت پیگیری می کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 157529
لینک کوتاه :