دستورالعمل حمایت از فعالیت مراکز تجاری و بازاریابی محصولات تصویب شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «حمید زادبوم» افزود: با توجه به بند ۴ تصویب‌نامه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در چارچوب تحقق بند ۱۰ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در زمینه حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده با هدف ارزآوری مثبت و اجرایی کردن مفاد بسته‌های حمایت از صادرات غیرنفتی کشور، همچنین بر اساس اهداف و وظایف قانونی سازمان توسعه تجارت ایران مندرج در ماده ۵ اساسنامه، دستورالعمل حمایت از تاسیس و فعالیت مراکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات ایرانی در خارج از کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب و برای اجرا توسط سازمان توسعه تجارت ایران، ابلاغ شد.

وی افزود: هدف این دستورالعمل توسعه بازاریابی و صادرات محصولات و خدمات ایران در خارج از کشور و تسهیل زمینه همکاری‌های تجاری بین بنگاه‌های کشور میزبان و ایران است.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: دامنه این دستورالعمل شامل تمام اشخاص حقوقی عضو بانک اطلاعات مجریان رویدادهای تجاری سازمان، شرکت‌های مدیریت صادرات دارای مجوز از سازمان که فعالیت آنها به نوعی در ارتباط با صادرات باشد، تشکل‌های عضو مورد تایید و صاحب صلاحیت اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و اتاق تعاون ایران که مطابق اساسنامه خود مجاز به فعالیت در امور صادرات هستند و اشخاص حقوقی صادرکننده کالا و خدمات که دارای فعالیت صادراتی مستمر باشند، می شود.

زادبوم تصریح کرد: با توجه به اهمیت تشکل‌گرایی، متقاضیان عضو تشکل‌های صادراتی و اعضای اتاق‌های بازرگانی و تعاون در صورت دارا بودن صلاحیت‌های عمومی و تخصصی در اولویت خواهند بود.

وی افزود: این دستورالعمل شامل دفتر تجاری انحصاری یک شرکت با برند تجاری خاص نمی‌شود و حداقل شرط لازم ارائه خدمات برای یک گروه کالایی صادراتی است.

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استناد مفاد مصوبه سال ۹۴ هیأت وزیران در چارچوب اجرای سیاست های کلی و چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد، به منظور تحقق اهداف توسعه سال ۱۳۹۹ بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی را تهیه و به تأیید کارگروه منتخب (سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی) رساند که مورد تصویب قرار گرفت.

بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است، گزارش عملکرد ماهانه نظارت بر اجرای مؤثر مفاد بسته را به دبیرخانه ستاد ارسال کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 157575
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا