خیز انتخاباتی آقای ستاری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  گزارش کاندیداتوری ستاری از ماه‌ها قبل مطرح شده بود اما از اواخر اردیبهشت جدی‌تر شد. مثلا وقتی که عبدالله ناصری عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و از چهره‌های نزدیک به سیدمحمد خاتمی در گفت‌وگویی با سایت «نامه نیوز» گفت: «من ترکیب سه قوه را بعد از انتخابات ۱۴۰۰ چنین می‌بینم. قالیباف، رییس مجلس. رییسی، رییس قوه قضاییه و سورنا ستاری، رییس‌جمهوری.» ناصری در پاسخ به این پرسش که چرا ستاری را باید یک گزینه جدی دانست، گفت: «ستاری مصداق بیانیه گام دوم است. جوان است و از نسل دوم. فرزند است و همراهی روحانی و تیم او را هم دارد.»

پاسخ و واکنش آقای معاون به این گمانه‌زنی‌های ستاری اما سکوت بود و بی‌میلی. شاهد آنکه اوایل شهریور ماه و در جریان سفر به آذربایجان غربی، در واکنش به خبرنگاری که در این رابطه پرسید، گفت «خیر، کار دارم!»

کمی بعد از آن اما اطرافیان جناب ستاری دست به کار شده و نامش را سر زبان رسانه‌ها انداختند. مثلا «برنا» به نقل از «ابراهیم فیاض»، جامعه‌شناس اصولگرا نوشت: «او این همه کار انجام داد. به نظرم رقابت در انتخابات ۱۴۰۰ بین بذرپاش و ستاری است، چون معتقدم تکنوکراسی بومی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، پیروز می‌شود.» یا مثلا «احمد امیرآبادی‌فراهانی»، نماینده اصولگرا گفت: «از طیف اصلاح‌طلبان آقایان آذری‌جهرمی، سورنا ستاری و اردکانیان به عنوان کاندیدا مطرح هستند.»

نکته جالب درباره احتمال کاندیداتوری ستاری آن است که سیاسیون اصولگرا از وی استقبال کرده و اصلاح‌طلبان نه. مثلا عبدالله ناصری گفته بود: «اصلاح طلبان اصلی او را قبول ندارند، چون کاملا در اختیار هسته سخت قدرت قرار دارد.»

با وجود عدم استقبال اصلاح‌طلبان از ستاری نام او همچنان در میان گزینه‌هاست و روز به روز هم جدی‌تر می‌شود. دلیلش نیز آن است که برخی او را گزینه مورد وثوق نهادهای قدرت می‌دانند و فکر می‌کنند که باید برای روز مبادا هم که شده چنین گزینه‌هایی را در آب نمک نگه داشت.

جدی‌تر شدن گمانه نامزد شدن او در انتخابات آتی نیز متاثر از رویکردها، اقدامات و اظهارت خود او است. از سفرهایش به شیراز، اردبیل، بوشهر، بیرجند، آذربایجان غربی و … گرفته تا وعده وعید درباره طراحی خودروهای پیشرفته و ارزان قیمت که در دیدار با رزم حسینی مطرح کرد. وعده‌هایی درباره رشد استارت‌آپ‌ها که انگار با جلب حمایت برخی توییت‌نویسان نیز همراه شده است. آنتن گرفتن از رسانه ملی و حضور در برنامه «نگاه یک» برای شرح اقدامات صورت گرفته در حوزه تخصصی‌اش و یا دیدار با خانواده شهید محسن فخری‌زاده که انجام شد را هم باید به لیست اقدامات قابل تامل ستاری افزود. این طور که معلوم است آقای ستاری خیز انتخاباتی خود را برداشته است، حال باید دید که اصلاح‌طلبان به این رویکرد چه پاسخی داده و آیا از او حمایت می‌کنند یا خیر؟

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانسیاسی
شناسه : 157649
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا