«آری یا نه» به کاندیدای نظامی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ که اتفاقا او هم مثل برخی نامزدهای نظامی که تاکنون به صورت رسمی نامزدی خود را برای انتخابات پیش رو اعلام کرده یا با نوع اقدامات تبلیغی و فعالیت بیش از پیش خود به طور غیررسمی موجودیت و نیت خود را اعلام کرده، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاست؛ چهره‌ای که تا پیش از این کمتر کسی نامی از او شنیده بود ولی رفته‌رفته با نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ حضور پررنگ‌تری در عرصه رسانه پیدا کرده است به نحوی که صداوسیما در برنامه «نگاه یک» آنتن خود را در اختیار این برنامه تبلیغاتی درباره فعالیت‌های این قرارگاه و دستاوردهای آن قرار می‌دهد.

سردار سعید محمد کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از جمله گزینه‌های نظامی انتخابات آینده است که البته او هم مثل سردار دهقان که به طور رسمی کاندیداتوری خود را اعلام کرده، یک نظامی است. صحبت از رییس‌جمهور نظامی دو سال پیش مطرح شد ولی بازخوردهای مثبتی در جامعه نداشت. هرچند به نظر می‌رسد برخی مثل سردار سعید محمد اگرچه در حال حاضر هنوز لباس نظامی به تن دارد و فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا با اوست و مثل قالیباف و محسن رضایی از نظامی‌گری دور نشده است ولی خود را دارای شاخصه‌های ریاست‌جمهوری می‌داند. به همین دلیل با نزدیک شدن به انتخابات فعالیت‌های تبلیغی خود را در برخی رسانه‌ها آغاز کرده است.

اگرچه برخی شنیده‌ها حاکی از این است که اصولگرایان روی خوشی به کاندیداتوری او نشان نداده‌اند و تا‌کنون از دایره حمایت اصولگرایان دور مانده است چراکه آنها به دنبال مانور روی گزینه‌ای مثل محمدباقر قالیباف هستند که به نظرشان شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد.

البته مهدی چمران فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به احتمال کاندیداتوری سردار سعید محمد گفته است که تا جامعه از او شناخت پیدا کند، زمان می‌برد و مردم به کسی که نظامی‌ حرفه‌ای است، زیاد روی خوش نشان نمی‌دهند.

محمدحسن قدیری ابیانه، چهره اصولگرای دیگر هم درباره گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر رایزنی سردار سعید محمد رییس قرارگاه خاتم‌الانبیا با اصولگرایان برای جلب حمایت آنها اظهار کرد: «سردار سعید محمد را تا قبل از کاندیداتوری برای ۱۴۰۰ نمی‌شناختم و به نظرم نظامیان تا زمانی که در کادر نظامی خدمت می‌کنند، نمی‌توانند کاندیدا شوند مگر اینکه استعفا بدهند یا بازنشسته شده باشند.» این چهره سیاسی اصولگرا همچنین با بیان اینکه «باید در نظر داشته باشیم که برای رییس‌جمهور شدن، داشتن سابقه نظامی و اقدامات عمرانی کفایت نمی‌کند، هرچند امتیازی مثبت تلقی می‌شود» سردار محمد را گزینه مناسبی برای انتخابات ۱۴۰۰ ندانسته است. هر چند می‌گوید شورای ائتلاف هنوز روی هیچ کاندیدایی به نتیجه نرسیده است. بنابراین با وجود شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد این سردار نظامی شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات داشته باشد. مگر اینکه به دلایلی ورق برگردد و نظر اصولگرایان را به خود جلب کند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 159102
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا