٢ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان از آغاز کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از بنیاد مستضعفان، “سید پرویز فتاح” در حاشیه جلسه با رییس و مسوولان ستاد کرونای شهر تهران با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان با سیستم بهداشت و درمان کشور و ستاد کرونای شهر تهران، اظهار داشت: این بنیاد تلاش کرده تا از هیچ کمکی برای پاسخگویی به خواسته‌های ستاد کرونا دریغ نکند. 

وی گفت: در نخستین اقدام، بنیاد مستضعفان با تامین و تجهیز تعدادی آمبولانس و همراه کردن سه شیفت راننده، آنها را برای خدمت‌رسانی به مردم در اختیار ستاد کرونا قرار داد که تا امروز در حال خدمت‌رسانی هستند.

این مقام مسوول با بیان اینکه بنیاد مستضعفان از امکانات اقامتی در اختیارش برای مهیا کردن فضای قرنطینه و اسکان کادر درمان استفاده کرده است، افزود: علاوه بر اسکان، بدون هیچ محدودیتی تامین وعده‌های غذایی برخی بیمارستان‌های درگیر را عهده‌دار شدیم.

وی، با اشاره به تامین برخی تجهیزات بیمارستانی از سوی بنیاد مستضعفان، ادامه‌داد: در آخرین اقدام انجام شده و به دنبال درخواست وزیر بهداشت، بنیاد مستضعفان تامین چند دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی و خانگی را بر عهده گرفت.

فتاح خاطرنشان‌کرد: در حال بررسی تامین تجهیزات مورد نیاز کلینیک یک‌هزار تختخوابی بیمارستان امام خمینی (ره) و دیگر درخواست‌های مطرح شده از سوی ستاد کرونا و وزارت بهداشت هستیم.

وی با اشاره به اقدامات غیرمستقیم بنیاد مستضعفان برای مبارزه با کرونا و کاستن از تبعات اقتصادی شیوع این ویروس، گفت: طبق آخرین آمارها، بنیاد مستضعفان تا امروز بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از کادر درمان، مردم و کاستن از تبعات منفی کرونا اختصاص داده و البته با توجه به اذن رهبر معظم انقلاب از هیچ کمکی مضایقه نخواهیم کرد.

 بنیاد مستضعفان از ابتدای شیوع کرونا در کشور با امکانات در اختیار خود، خدماتی را برای تامین محل اسکان پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌های درگیر مبارزه با کرونا ارائه داد و علاوه بر امکان اسکان شبانه‌روزی، طبخ و توزیع غذای گرم کادر درمان را نیز برای برخی از بیمارستان‌ها فراهم کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 159488
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا