xtrim

هواپیماهای ایرانی عامل رد کردن واکسن فایزر نبودند

به گزارش جهان صنعت نیوز: آغاز واکسیناسیون فایزر در انگلستان مسلما تاریخ جدیدی را برای دنیا رقم زد چرا که مردم چشم به این واکسن به عنوان ناجی خود دوختند اما به نظر می‌رسد واردات و تزریق آن در ایران داستان پر پیچ و خمی دارد، چرا که چندی پیش مصطفی قانعی – رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا- در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: ایران در اتحادیه جهانی واکسن کرونا (کوواکس) اعلام کرده که واکسن فایزر را نمی‌خواهد چرا که این واکسن به شرایط و الزاماتی مانند زنجیره سرد منفی ۷۰ درجه نیاز دارد و این امکانات در هواپیماها و سیستم حمل و نقل ما وجود ندارد.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که  شهرام آدم نژاد – معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی-  پیش از این اعلام کرده بود: سیستم حمل و نقل هوایی ایران آماده واردات واکسن کرونا است و شرایط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را دارد.

همچنین تورج دهقان زنگنه – رییس سازمان هواپیمایی کشوری- روی همین مسئله تاکید کرد که هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا از انواع مختلف آن نداریم.

opal

این مقام مسئول در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز طی بررسی ها و ارزیابی‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که این دو ایرلاین هیچ مشکلی برای واردات انواع واکسن از جمله فایزر ندارند.

وی افزود: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که برای واردات واکسن کرونا هواپیماهای ایران‌ایر و ماهان آمادگی لازم را دارند و می توانند با استفاده از یخ خشک دمای مورد نیاز برای واردات هر نوع واکسنی از جمله فایزر را که نیاز به دمای منفی ۷۰ درجه دارد، تامین کنند.

با وجود اینکه به نظر می‌رسد صنعت حمل و نقل هوایی ایران آماده واردات واکسن کروناست، مشخص نیست چرا ایران در کوواکس از دریافت واکسن فایزر که اولین و یکی از موثرترین واکسن‌های تولید شده در جهان برای کرونا به شمار می‌رود، انصراف داده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 159632
لینک کوتاه :