ایستگاه متروی برج میلاد افتتاح می شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ضمن اعلام خبر افتتاح ایستگاه برج میلاد در مسیر خط ۷ متروی تهران، گفت: این ایستگاه در محدوده بزرگراه شهید همت و شهید حکیم در شمال غرب تهران واقع شده است و با ۳ ورودی مجزا، وظیفه خدمت‌رسانی مستقیم به ۳ مرکز مهم شهر تهران شامل برج میلاد، بیمارستان میلاد و دانشگاه علوم پزشکی ایران را بر عهده دارد.

وی با تشکر از همکاری شهرداری تهران در اجرای این پروژه افزود: این ایستگاه با عمق ۵۲.۵ متر، عمیق‌ترین ایستگاه خط ۷ مترو و دومین ایستگاه عمیق پایتخت محسوب می‌شود و با تلاش شبانه‌روزی ۸۰۰ نفر از نیروهای متخصص و سخت‌کوش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در ۳ شیفت کاری اجرا شد.

سردار محمد با بیان اینکه ایستگاه برج میلاد کامل‌ترین ایستگاه در حال بهره‌برداری است ادامه داد: تمام سازه‌های جانبی این ایستگاه از جمله ۶ دستگاه آسانسور، ۱۰ دستگاه پله برقی و پله‌های اضطرار نیز در روز افتتاحیه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: این مجموعه تجربه زیادی در ساخت مترو دارد به‌طوری‌که از ۶۷۰ کیلومتر خط مترو افتتاح شده در سراسر کشور، حدود ۳۵۰ کیلومتر و یا به تعبیری دیگر ۵۰ درصد آن توسط قرارگاه‌سازندگی خاتم ساخته شده ویا در دست ساخت است.

گفتنی است خط ۷ مترو تهران از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) است که ۲۲ ایستگاه دارد و از این تعداد تاکنون ۱۱ ایستگاه به مرحله بهره‌برداری رسیده است. همچنین با افتتاح ایستگاه برج میلاد، تعداد ایستگاه‌های بهره‌برداری‌شده به عدد ۱۲ می‌رسد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 159876
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا