مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد؛

تدوین طرح جامع لجستیکی

جهان صنعت نیوز| همزمان با سفر رئیس کل گمرک ایران به منطقه آزاد ماکو، مدیرعامل سازمان این منطقه آزاد از تدوین و اجرای طرح جامع توسعه لجستیکی منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: با توجه به وسعت بسیار زیاد منطقه آزاد ماکو و عدم امکان فنس کشی برای منطقه، تدوین برنامه راهبردی برای بهره مندی از مزایا و فرصت‌های منطقه آزاد در تسهیل تجارت و رونق تولید ضروری است.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه اجرای طرح جامع با محوریت ایجاد شهرک لجستیک در برنامه کاری منطقه آزاد ماکو قرار گرفته است، اظهار کرد: امکان تردد روزانه ۳۰۰۰ کامیون از مرز بازرگان ضرورت ساماندهی مناسب حمل و نقل و ایجاد شهرک لجستیکی را دوچندان می‌کند. بنابراین یکپارچه سازی اطلاعات، انبارداری اصولی، جابه جایی کالا، بسته بندی و برنامه ریزی امنیتی از اهدافی است که در ایجاد شهرک لجستیکی مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت.
سلیمانی افزود: خوشبختانه منطقه آزاد ماکو از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که با استفاده از توان و پتانسیل‌های موجود آن می‌توان تراز اقتصادی کشور را توسعه داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین  از ایجاد دروازه مشترک تجاری بین ایران و ترکیه در مرز بازرگان نیز خبرداد و گفت: با تعاملی که بین سازمان منطقه آزاد ماکو و گمرک ایجاد شده است، طرح جامع لجستیکی به منظور تسهیل ترانزیت و حمل و نقل با ایجاد ارزش افزوده برای منطقه اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: نظام لجستیکی باید به گونه‌ای باشد تا بتوان با حمل و نقل ترکیبی و با استفاده حداکثری از ظرفیت ترانزیت سهم خود را در اقتصاد روزافزون کرد.

اقتصاد کلانصنعت و معدنمسکن
شناسه : 16056
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا