وزارت راه و شهرسازی، کشور را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است
به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد اسلامی عصر سه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و بررسی آخرین وضعیت پروژههای حوزه راه استان که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که بعد از سالهای زیاد و با تلاش همکاران عزیزمان کار ارزشمندی در تبریز اتفاق افتاد و آزادراه تبریز-سهند افتتاح شد. قطعاً افتتاح این آزادراه بر کیفیت زندگی مردم و تمایل به زندگی در مناطق آرام و با کیفیت هوای خوب بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: در راستای توسعه و پیشرفت کشور، محرومیتزدایی و در راستای تدابیر دولت و منویات رهبر معظم انقلاب، کل ارکان وزارت راه شهرسازی شامل معاونتها، مهندسین مشاور، سازمانها، دستگاهها، شرکتهای تابعه، شرکتهای پیمانکاری و سرمایهگذاری به صورت کاملاً فعال و خستگیناپذیر در حال فعالیت بوده و به لطف خداوند کشور را به کارگاه ساختمانی و عمرانی تبدیل کرده است و در هر کجای کشور مشاهده میکنید که همهی پروژههای راه و شهرسازی درحال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: نمونه بارز این اقدامات افتتاح آزادراه تبریز-سهند است که حدود ۶۰ درصد از پیشرفت کار در این سه سال اخیر انجام شد و این تفکر و رویکرد در سایر پروژهها نیز وجود دارد که بطور مثال در پروژه آزادراه تبریز-مرند که سال گذشته شروع کردیم و ادامه اش تا بازرگان خواهد رفت و همچنین اتصال آزادراههای تبریز از طریق ارومیه و خوی به مرزهای سرو و بازرگان از دیگر پروژه های مهم ما محسوب میشوند.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از بخشهایی که در وزارت خانه فعال کردیم، دیپلماسی حملونقل است که با کمک وزارت امور خارجه، ارتباطات قابلملاحظهای با کشورها برقرار کرده و تعاملات مثبتی با کشورهای همسایه داشته ایم که اثرات مثبت این تعاملات خودش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در خصوص چشمه ثریا نیز مطالعاتی را انجام دادیم و طرف ترک نیز موافقتهایی را داشتهاست و در جلساتی که برگزار کردیم، تصمیماتی گرفته شده و اکنون منتظر هستیم تا طرف ترک نیز مطالعاتی را انجام دهد. همچنین در خصوص فعال کردن راهآهن جلفا نیز با روسیه و آذربایجان مذاکراتی انجام داده ایم و به یاری خداوند این موضوع نیز تحقق خواهد یافت.
وی در خصوص پروژه ورزقان به نوردوز نیز گفت: این پروژه جزو پروژههای اولویتدار ما است که متأسفانه پروژهای که میتوانست ۱۰ ماه پیش تمام شود، بیش از ۱۰ ماه متوقف شد و هزینهها نیز در طول این مدت افزایش یافته است و در خصوص آزادراه تبریز – ارومیه نیز تمام تلاشمان این است که قطعه سوم را تکمیل کنیم .
اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما ۲۰ پروژه کلیدی و زیرساختی حمل و نقلی را در پیش داریم که در فهرست پروژههایی هستند که از بازار سرمایه تامین اعتبار خواهد شد و یک و نیم سال برای این کار دوندگی و رایزنی کردهایم که تاکنون به سه مورد از آنها مجوز داده شده است تا تامین اعتبار کنیم.
وی ادامه داد: موضوعی که از نمایندگان محترم میخواهیم این است که به ما کمک کنند تا در لایحه بودجه بتوانیم منابعی را برای مصارف خلق کنیم، چون که برای بعضی از پروژهها از جمله پروژه حلقه واسطه ایستگاه خاوران، حداقل دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و موضوعی که حائز اهمیت است این است که ما تلاش میکنیم تا پایان دولت بوق قطار را در ایستگاه خاوران تبریز به صدا در بیاوریم و انشاءالله پیمانکار و همکاران ما انقلابی کار کنند تا هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهلینک کوتاه :