محسن هاشمی: منتظر پاسخ وزیر کشور درخصوص شهردار تهران هستیم

جهان صنعت نیوز| محسن هاشمی در پایان هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره شمولیت شهردار تهران در قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» اظهار کرد: شورا استدلال های خود را در نامه ای به وزارت کشور ارسال کرده است که از نظر ما این استدلال ها منطقی است و هم اکنون منتظر بررسی وزیر کشور هستیم. آقای رحمانی فضلی گفته اند از معاون حقوقی رئیس جمهور و دیوان محاسبات اداری استعلام می گیرند که اگر نظر آن ها با هم تفاوت داشت سراغ استفساریه خواهند رفت.


وی ادامه داد: هم آقای افشانی و هم شورا معتقد به قانون هستند و قصد انجام کار غیرقانونی نداریم، ما هم در شورا تلاش می کنیم که جواب قطعی قانونی را بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ترافیک گفت: بین پلیس و شهرداری رابطه بسیار خوبی وجود دارد که باعث شده شهر شرایط خوبی پیدا کند. نمی گویم که ترافیک وجود ندارد، اما مشکل جدی ایجاد نشده و در کل وضعیت ترافیک شهر مناسب است.

هاشمی همچنین درباره تاخیر یک ساعته در برگزاری جلسه امروز شورای شهر توضیح داد: ادب حکم می کند که اعضای شورا به رای مردم به موکلان خود احترام بگذارند، ما هم امروز در مدارس برای شروع سال تحصیلی حضور پیدا کردیم که دلیل این حضور احترام به شهروندان است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت توسعه مترو در حومه تهران تاکید کرد: این موضوع با توجه به زیرساخت های موجود می تواند به سرعت شکل بگیرد. با استفاده از امکانات راه آهن می توانیم بخش زیادی از مشکلات ترافیکی حومه را حل کنیم. بر این اساس باید فشار بیاوریم که قطار حومه ای شکل بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده فردی که مقابل ساختمان شهرداری تهران خودسوزی کرده بود، گفت: این موضوع به فرمانداری واگذار شده است و پاسخگویی در این مورد در حیطه وظایف فرماندار است.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 1612
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا