کمیته پیگیری تجارت ایران و تاجیکستان برگزار می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از سازمان توسعه تجارت ایران، «بهروز الفت» اظهار داشت: این کمیته با مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران و بخش همکاری‌های اقتصادی خارجی وزارت رشد اقتصاد و سرمایه تاجیکستان در تاریخ نهم دی‌ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: از توافقات انجام شده در این کمیته می‌توان به تشکیل کارگروه صنعت، معدن و تجارت، نشست مجازی میان مسئولان استاندارد دو کشور، برگزاری وبینار در چارچوب اتاق مشترک بازرگانی، تبادل اطلاعات شرکت‌های خصوصی و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های زمین‌شناسی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: با توجه به اهمیت تبادل هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی میان دو کشور این موضوع با در نظرگرفتن پروتکل‌های بهداشتی در دستورکار قرار گرفت.

الفت خاطرنشان کرد: با توجه به نهایی شدن اسناد پیش‌‎نویس سند تبادل الکترونیکی گمرکات و یادداشت تفاهم همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور، تسریع در امضای اسناد مذکور مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد کمیته صنعت، معدن و تجارت میان دو کشور در آینده نزدیک با مسئولیت این سازمان برگزار شود.

 در ۹ ماهه سال‌جاری، ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۲۵ میلیون تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 162752
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا