گوجه سبز و چغاله بادام کیلویی ۸۵ هزار تومان

جهان صنعت نیوز| با اینکه مسوولان بازار میوه و تره بار در اواخر فروردین ماه سال جاری اعلام کردند قیمت میوه های نوبرانه فصل از جمله گوجه سبز و چغاله بادام تا اوایل اردیبهشت ماه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند اما شاهد این هستیم که این میوه ها همچنان با قیمت های بالا در مغازه های سطح شهر عرضه می شود. به طوری که در حال حاضر هر کیلوگرم گوجه سبز و چغاله بادام به قیمت ۸۵ هزار تومان فروخته می شود.

با این حال حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار اعلام کرده است که کاهش قیمت گوجه سبز در راه است به طوری که طی هفته آینده با فراوانی عرضه این محصول، قیمت در بازار ارزان می‌شود.

گشت و گذاری در بازار نشان می دهد که توت فرنگی نیز به قیمت کیلویی ۲۴ تا ۳۰ هزار تومان در مغازه های تهران عرضه می شود. نکته قابل تامل اینکه یک بسته ۵۰۰ گرمی توت فرنگی در برخی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای به قیمت ۳۵ هزار تومان فروخته می شود که بر این اساس هر کیلو توت فرنگی در این فروشگاه ها به قیمت ۷۰ هزار تومان عرضه می شود. این در حالی ایت که  رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار تهران معتقد است هر کیلوگرم گوجه سبز ۱۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان، توت فرنگی جیرفت ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ هزارتومان، توت فرنگی کرج ۱۶ هزار تا ۲۴ هزارتومان و توت فرنگی گرگان ۸۰۰۰ تا ۱۷ هزارتومان به فروش می رسد و خبری از گرانی در بازار میوه و تره بار نیست.

به نظر می رسد قرار نیست سیاه بهار نوبرانه ها تمام شود به طوری که افزایش قیمت این میوه ها در کنار گرانی سایر میوه ها و سبزیجات امری ادامه دار خواهد بود.

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن

شناسه : 16325
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا