زنان دستمایه عوام‌فریبی آقایان

به گزارش جهان صنعت نیوز: وضعیت در جریان اصلاح‌طلبی اما کاملا برعکس است. اصلاح‌طلبان خوب می‌دانند که همواره برد و حماسه‌هایی از جنس دوم خرداد را مدیون جلب آرای خاکستری و مشارکت میلیونی بوده‌اند. عملکرد خودشان و دولت روحانی اما امیدها به تکرار پیروزی‌های آنچنانی را از بین برده است. برای همین هم سخت در جست‌وجوی راهکاری برای به پای صندوق کشیدن مردم هستند. کدام وعده و شعار اما می‌تواند به اندازه معرفی کاندیدای زن که قطعا نمایشی از پیگیری مطالبه نیمی از جامعه است، کارگر افتد؟! قطعا هیچ.

ایده یادشده را اما اظهارات چندی قبل عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره امکان کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری به سرشان انداخت. سخنان وی درباره موانع عرفی و قانونی اگرچه با هیچ پالس مثبتی مبنی بر احتمال تایید صلاحیت زنان از سوی شورای نگهبان همراه نشد؛ این بستر را فراهم کرد که جریان‌های سیاسی برای نشان دادن میزان مردمی بودن خود و توجه‌شان به خواسته‌های جامعه که نیمی از آن را زنان تشکیل می‌دهند به فکر معرفی نامزد زن بیفتند.

بر اساس همین نگاه است که حسن غفوری فرد عضو حزب موتلفه، از مرضیه وحیددستجری به عنوان کاندیدایی نام برد که می‌تواند برای جامعه جذابیت داشته باشد. یا روزنامه اعتماد از «جنبش انتخاباتی شیرزنان می‌نویسد». سهیلا جلودارزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به اعتماد می‌گوید که «شنیده‌ام برخی احزاب قصد دارند از خانم ابتکار حمایت کنند» اما ناامیدی به تایید صلاحیت کاندیدای زن در ادامه حرف‌های او کاملا معلوم است. همین هم ثابت می‌کند که معرفی نامزد زن در خوشبینانه‌ترین حالت صرفا یک گام نمادین و تلاشی برای تحقق مطالبات زنان است.

نگاهی بدبینانه‌تر اما وجود دارد که بر اساس آن این امر نمایشی و اهرمی برای پای صندوق آوردن زنان است. اقدامی که اگر روزنه‌ای برای تایید صلاحیت شدن نامزد انتخاباتی زن وجود داشت، معلوم نبود صورت بگیرد یا خیر.

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 163638
لینک کوتاه :