محسن‌ هاشمی به «بهشت» می‌رود؟

به گزارش جهان صنعت نیوز: او در این گفت‌وگو که روز چهارشنبه منتشر شده بود، گفت: «در شرایط فعلی برای کاندیداتوری تصمیم و برنامه‌ای ندارم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که افراد و کاندیدا‌های دیگر با حضور در صحنه باعث شوند که انتظارات و سلیقه‌های مختلف جامعه از انتخابات تامین شود.»

به این ترتیب و همان‌طور که انتظار می‌رفت، محسن ‌هاشمی گزینه حزبی کارگزاران که طبق وعده مرعشی کمتر از دو هفته دیگر رونمایی خواهد شد، نیست. این می‌تواند به معنای نگه داشتن وی به عنوان یکی از ظرفیت‌های جریان اصلاح‌طلب برای سرلیستی در انتخابات شوراها باشد. خودش اما این گمانه را نیز رد می‌کند. او می‌گوید: «همان‌طور که در گذشته هم گفتم برای انتخابات شورای شهر کاندیدا نخواهم شد.»

با این حساب فقط یک کرسی برای وی می‌ماند و آن هم چیزی نیست غیر از شهرداری تهران. جایگاهی که در چهار سال گذشته هم هروقت بحث سپردن آن به یک فرد جدید بود، درباره محسن ‌هاشمی صحبت شد.

خرج کردن محسن‌ هاشمی برای تسخیر «بهشت» یک سناریوی عاقلانه در جریان اصلاح‌طلب به نظر می‌رسد. چراکه او یکی از با سابقه‌ترین چهره‌های اصلاح‌طلب در زمینه مدیریت شهری است و به گفته خیلی از کارشناسان می‌تواند در آن عرصه بدرخشد. ضمن آنکه فرستادن وی به شهرداری کمک خواهد کرد تا برای انتخابات‌های ریاست‌جمهوری بعدی نیز مهیا شود. هرچه باشد شهرداری تهران یکی از موثرین موئلفه‌ها برای رساندن یک فرد به پاستور بوده و هست.

این طور که گفته می‌شود، اصلاح‌طلبان تصمیم خود را در این رابطه گرفته‌اند و با حذف محسن‌هاشمی از فهرست کاندیداهای ریاست‌جمهوری، پتانسیل وی را برای تصدی شهرداری پایتخت ذخیره می‌کنند. این گمانه را چندی قبل «نامه نیوز» در گزارشی با عنوان «شهرداری تهران به چه کسی می‌رسد؟» مطرح کرد و با اشاره به عدم امکان رای آوری وی در انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین مورد اجماع قرار گرفتن از سوی اصلاح‌طلبان نوشت‌: «او می‌تواند سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شور‌اها و یا گزینه آنان برای شهرداری تهران باشد. به خصوص که در چهار سال گذشته نیز هر بار حرف از انتخاب شهردار شد، نام او سر زبان‌ها افتاد. شاید احزاب اصلاح‌طلب که قبلا هم در جریان انتخاب شهردار رقابت‌های جدی با هم کرده بودند، مایل نباشند این میدان را به کارگزاران بسپارند، اما فعلا گزینه بهتر و قابل توجه‌تری هم ندارند.»

سایت خبری «فردا» که نزدیک به محمدباقر قالیباف است نیز با اتکا به همین گمانه‌ها و ابراز بی‌میلی محسن‌ هاشمی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری، گمانه شهردار شدن او را جدی‌گرفته است. این رسانه اصولگرا در گزارشی نوشته بود: «نمی‌توان تصور کرد او تصمیم به بازنشستگی دارد. انتظار کشیدن برای پستی در دولت هم به نظر معقول نمی‌رسد، زیرا بر اساس سابقه و توانایی، احتمال مفید بودن وی در شهردای تهران بیش از هر جای دیگری است. البته همه اینها منوط به آن است که رویای اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ به واقعیت بپیوندد.»

اخبار برگزیده
شناسه : 163870
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا