محسن هاشمی هم چوب را خورد و هم پیاز را

به گزارش جهان صنعت نیوز: صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که او حرف دل خیلی از مردم ایران را زده اما سیاسیون در روزهای اخیر نشان دادند که تمایلی به همراهی و حمایت از وی در این شرایط ندارند. نه فقط سیاسیون، حتی خانواده هاشمی نیز علیه وی موضع گرفتند. اول از همه نیز محسن آقا که این روزها نامش هم در فهرست کاندیداهای احتمالی کارگزاران برای انتخابات است و هم گزینه‌ای برای سرلیستی اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها به حساب می‌آید؛ دست به قلم شد و خواستار عذرخواهی خواهر شد!

دور از انتظار هم نبود، همان‌طور که خود فائزه گفته است، او محافظه‌کار‌تر از سایر خواهر و برادرها است و اصلا دلش نمی‌خواهد که عنوان‌ها و موقعیت‌های پیش گفته یا حتی شهرداری احتمالی پایتخت را از دست دهد.

رییس فعلی شورای شهر تهران پیش از آنکه گوشی تلفن را برداشته و برادرانه از خواهر بخواهد که قدری هم رعایت مصالح سیاسی وی را کند، نامه سرگشاده نوشت تا حساب خود را جدا کرده و مانع از آن شود که زبان سرخ فائزه سر سبز او را به باد دهد. غافل از آنکه این ترفندها خریداری ندارد و هم چوب را می‌خورد هم پیاز را.

بعد از آن نامه بود که بسیاری از کاربران در فضای مجازی پیکان انتقاد را به سوی محسن‌ هاشمی گرفته و او را به خاطر این محافظه‌کاری یا سیاسی‌کاری شماتت کردند. این انتقادات به فضای رسانه‌ای نیز کشیده شد. مثلا ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب به «آزادی» گفت: «من فکر می‌کنم که محسن آقای‌ هاشمی می‌توانست و باید قبل از آنکه نامه سرگشاده بنویسد، با خواهرش حرف بزند و او را قانع کند که مواضع خود را تصحیح کند. این نامه نه به نفع خانم فائزه‌ هاشمی است و نه به نفع آقای محسن‌هاشمی. ضمن اینکه این شائبه را ایجاد می‌کند که خواسته به خاطر مقاصد سیاسی و انتخاباتی حساب خود را از خانم‌ هاشمی که مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است، جدا کند.»

این برداشت از نامه محسن اما تنها مشکل او نیست. مشکل بزرگ‌تر آنجاست که نامه یادشده وی را به هدف نرساند و موجب نشد که اصولگرایان حساب وی را از فائزه جدا کنند. شاهد آنکه روزنامه «جوان» در شماره دیروز صراحتا به او هشدار داد که آینده سیاسی‌اش در خطر است. این روزنامه اصولگرا نوشت: «افراد عاقل‌تر از این خاندان همچون «محسن ‌هاشمی» باید بدانند مسیری که طیفی از دیگر اعضای این خانواده در حال طی آن هستند هم به زیان نام و تلاش‌های مرحوم آقای‌ هاشمی است و هم آینده سیاسی این خاندان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. بی‌شک قرار نیست تا همیشه به ملاحظات و مجاملات، راه برای هتاکی و ساختارشکنی «کاسبان واقعی تحریم» باز باشد.»

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 164482
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا