تاکید شریعتمداری بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ساخت داخل در کشتیرانی

به گزارش جهان صنعت نیوز: «محمد شریعتمداری» در نشستی با «محمدرضا مدرس‌خیابانی» مدیر عامل شرکت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (بزرگ ترین هلدینگ حمل و نقل کشور) و تعدادی از کارکنان این مجموعه گفت: امروز گروه کشتیرانی در شرایط جنگ اقتصادی نابرابر، به یکی از اتاق‌های جنگ علیه تحریم‌های ظالمانه تبدیل شده است.

وی  تاکید کرد: در شرایط عادی کار کردن امری طبیعی است اما آنچه اهمیت فعالیت‌های گروه کشتیرانی را چندین برابر می‌کند، کار در شرایط تحریم است.

وزیرتعاون افزود: گروه کشتیرانی کشور با فعالیت‌های شبانه‌روزی در حوزه صادرات و واردات، نقشه بدخواهان کشور را برای ایجاد اختلال در نظام کالاهای اساسی نقش بر آب کرده است.

وی ادامه‌داد: دشمن به دنبال قطع صادرات و واردات کشور بود اما بخش عمده‌ای از ناکامی بدخواهان نظام، حاصل فعالیت و مسوولیت‌پذیری کارکنان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

شریعتمداری تاکید کرد: در شرایط جنگ تحمیلی محدودیت‌هایی در زمینه نقل و انتقال کالا وجود نداشت و در نهایت حمله‌ای انجام می‌شد، اما امروزه سراسر جهان صحنه‌ای مین‌گذاری شده در عرصه  اسناد، مدارک و نقل و انتقال کالاهاست و باید در این تغییر چینش رفتاری متفاوت داشت.

وی اظهار داشت: امروز سایه شوم تحریم بر سر کشور ما وجود دارد و باید در این شرایط طوری رفتار کرد که امکان سوء استفاده وجود نداشته باشد.

وزیر تعاون یادآور شد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس نیز برای امنیت و آرامش مردم کشور تلاش می‌کرد، اما اکنون در احاطه تحریم‌ها و در شرایطی متفاوت در حوزه حکمرانی شرکتی نیز امانتدار خوب اموال بازنشستگان است. 

شریعتمداری گفت: باید دوباره به عظمت گذشته کشتیرانی و صنعت دریایی در هفت دریا بازگردیم، زیرا این صنعت می‌تواند نقشی عظیم و پر رنگی در تولید، اشتغال و ثروت در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی کشتی سازی ایرانیان در گذشته‌های دور، تاکید کرد: ایجاد صنعت کشتی سازی در کشورمان دور از انتظار و غیر قابل تحقق نیست.

وزیرتعاون گفت: گروه کشتیرانی درعرصه حمل بار، واردات، صادرات و تامین  نیازهای اساسی مردم در داخل کشور و بسیاری از موارد دیگر شبانه روزی تلاش می‌کند و در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد .

وی افزود: شفافیت، سرلوحه برنامه‌های گروه کشتیرانی به شمار می‌رود و از امانت‌های سپرده شده به این مجموعه در همه عرصه‌ها به خوبی صیانت می‌شود.

شریعتمداری ادامه داد: با غیرت و احساس ملی، صرفه‌جویی و حفظ بیت المال می‌توان در کشور به دستاوردهای بزرگ رسید و در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد دل سوزی برای دست یافتن به اهداف بزرگ هستیم.

وی یادآورشد: انتصاب مدیران جوان، اندیشه ورز و خلاق در خانواده  وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی نتایج بسیارخوبی به دنبال داشته است.

وزیر تعاون اضافه‌کرد: باید همه ما برای روزهای باقی مانده تا انتهای فعالیت دولت تدبیر و امید برنامه ریزی درست و اجرایی داشته باشیم تا بتوانیم به ارائه خدمات استمرار ببخشیم.

وی در حاشیه  این  نشست صمیمانه با اهدای لوح افتخاری از خدمات و زحمات «مدرس خیابانی» مدیر عامل  شرکت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که به تازگی نام وی به فهرست تحریم‌ها اضافه شده تقدیر و ازبخش‌های مختلف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 168175
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا