معمای رییسی

به گزارش جهان صنعت نیوز: بدیهی است که اراده رییسی برای نامزدی و ورود به رقابت‌های انتخاباتی آتی برابر است با اجماع اصولگرایان روی او و صرف نظر بسیاری از کاندیداهای احتمالی مثل جلیلی، فتاح و … . اگر او بخواهد در قوه قضاییه بماند اما وضعیت فرق خواهد داشت و محمدباقر قالیباف جدی‌ترین گزینه اصولگرایان است؛ گزینه‌ای که اجماع روی او سخت است و حضورش در غیاب رییسی به معنی مواجه شدن اصولگرایان با چالش وحدت‌سازی است.

همین امر نیز سبب شده این روزها شاهد فضاسازی‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره حضور انتخاباتی رییسی باشیم. زمزمه‌هایی درباره تمایل شخصی او به رییس جمهور شدن به گوش می‌رسد و همزمان یادآوری می‌شود که او به واسطه حکم گرفتن از رهبری و تصدی یک دستگاه اجرایی مثل قوه قضاییه برای رسیدن به این آرزو، موانع جدی در پیش دارد.

انتشار اخباری مبنی بر برگزاری جلسه با رهبری و کسب اجازه از ایشان برای کاندیداتوری نیز در همین راستا بود. طی روزهای گذشته دیدیم که برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی اصولگرا مثل شبکه تحلیلى جبهه حزب‌الله خبر دادند که «سید ابراهیم رییسی، بعد از درخواست‌ها و صحبت‌هایی که با او از طرف افراد و گروه‌های مختلف جهت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری شده، قانع گردیده و تمایل پیدا کرده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدا شود. رییسی چند روز پیش در جلسه‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده و نظر ایشان پیرامون حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ را پرسیده است.  رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: خودتان می‌دانید که من در این زمینه نفیا و اثباتا اظهارنظری نمی‌کنم ولی هر جور خودتان صلاح می‌دانید. سید ابراهیم رییسی این سخن رهبر انقلاب را به معنای عدم مخالفت ایشان با حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ قلمداد کرده، لذا به تازگی بعضی جلسات انتخاباتی خود را آغاز کرده است.»

این خبرها اما خیلی زود تکذیب شد. سایت رجانیوز که از جمله رسانه‌های نزدیک به رییس قوه قضاییه است، این حرف‌ها را «تقلای یک جریان مشکوک برای سیاسی جلوه دادن اقدامات قوه قضاییه» خواند و تاکید کرد: «اطلاعات رجانیوز حاکی است که این ماجرا کاملا کذب بوده و از اساس واقعیت ندارد.»

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 168569
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا